UOKiK: Getin Noble Bank odda klientom pieniądze
Getin Noble Bank odda klientom bezzasadnie pobrane opłaty za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami. To efekt decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2016-07-05, 15:49
Posłuchaj
Małgorzata Orzeł-Kołodziejczyk z UOKiK-u wyjaśnia, że sprawa dotyczy oferowanego przez bank rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego Hipo Plus. Zgodnie z przeanalizowanymi przez urzędników umowami o prowadzenie konta, w przypadku braku określonych wpływów na konto, bank miał prawo obciążać konsumenta kosztami po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego. Tymczasem Getin Noble Bank pobrał opłatę łączną za kilka, a nawet kilkanaście miesięcy.
Małgorzata Orzeł-Kołodziejczyk dodaje, że bank wyśle klientom, od których pobrał opłaty, oświadczenia o zwrocie tych pieniędzy wraz z odsetkami. Osoby wciąż posiadające rachunek w banku dostaną pieniądze w ciągu 3 dni od otrzymania informacji od banku. Ci, którzy już nie są już klientami tej instytucji, mogą złożyć w niej informację o numerze aktualnego rachunku, na który w ciągu siedmiu dni bank przeleje pieniądze.
Getin Noble Bank zobowiązał się też do zamieszczenia decyzji prezesa UOKiK-u na swoich stronach internetowych.
IAR, abo
REKLAMA