Polacy wolą kupić mniejszą ilość alkoholu o wysokiej jakości
- Polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość. Jest to związane przede wszystkim ze zmieniającym się wizerunkiem wódki, która coraz częściej postrzegana jest jako wyrafinowany trunek, który się degustuje - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard.
2016-12-04, 14:00
Erik Benoist przewiduje, że w najbliższych latach na rynku alkoholi mocnych będą utrzymywały się widoczne obecnie trendy.
- Spodziewamy się, że Polacy w jeszcze większym stopniu postawią na jakość spożywanego alkoholu. Od jakiegoś czasu obserwujemy trend premiumizacji produktów alkoholowych. Jako Wyborowa Pernod Ricard chcemy wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom i z pewnością nasze portfolio będziemy dopasowywali do ich gustu. Przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał i rozwijał, dlatego poszerzyliśmy ofertę wódek premium. Na świecie widać również rosnące zainteresowanie takimi trunkami jak gin czy rum. Moda na te alkohole pewnie wkrótce trafi również do Polski - dodaje.
Prezes Wyborowa Pernod Ricard przyznał również, że firma włącza się w działania na rzecz świadomej konsumpcji alkoholu.
- Jako przedstawiciel branży alkoholowej, zwracamy szczególną uwagę na edukację
w zakresie jego konsumpcji. W Polsce współpracujemy z organizacjami branżowymi: Związkiem Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Stowarzyszeniem Polska Wódka. Realizujemy własne kampanie edukacyjne, m.in. „Piłem – Nie Jadę!”. Jesteśmy także aktywnym uczestnikiem branżowych kampanii, np. organizowanej przez ZP PPS – „Tu się sprawdza dorosłość” czy kampanią „Pływam bez promili” prowadzoną konsekwentnie od kilku lat przez Stowarzyszenie Polska Wódka - dodaje.
Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. W 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.
AT
REKLAMA