Polacy wolą kupić mniejszą ilość alkoholu o wysokiej jakości

- Polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość. Jest to związane przede wszystkim ze zmieniającym się wizerunkiem wódki, która coraz częściej postrzegana jest jako wyrafinowany trunek, który się degustuje - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard.

2016-12-04, 14:00

Polacy wolą kupić mniejszą ilość alkoholu o wysokiej jakości
Polscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość. Jest to związane przede wszystkim ze zmieniającym się wizerunkiem wódki, która coraz częściej postrzegana jest jako wyrafinowany trunek, który się degustuje.Foto: Pixabay

Erik Benoist przewiduje, że w najbliższych latach na rynku alkoholi mocnych będą utrzymywały się widoczne obecnie trendy.

- Spodziewamy się, że Polacy w jeszcze większym stopniu postawią na jakość spożywanego alkoholu. Od jakiegoś czasu obserwujemy trend premiumizacji produktów alkoholowych. Jako Wyborowa Pernod Ricard chcemy wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom i z pewnością nasze portfolio będziemy dopasowywali do ich gustu. Przewidujemy, że ten trend będzie się utrzymywał i rozwijał, dlatego poszerzyliśmy ofertę wódek premium. Na świecie widać również rosnące zainteresowanie takimi trunkami jak gin czy rum. Moda na te alkohole pewnie wkrótce trafi również do Polski - dodaje.

Prezes Wyborowa Pernod Ricard przyznał również, że firma włącza się w działania na rzecz świadomej konsumpcji alkoholu.

- Jako przedstawiciel branży alkoholowej, zwracamy szczególną uwagę na edukację
w zakresie jego konsumpcji. W Polsce współpracujemy z organizacjami branżowymi: Związkiem Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Stowarzyszeniem Polska Wódka. Realizujemy własne kampanie edukacyjne, m.in. „Piłem – Nie Jadę!”. Jesteśmy także aktywnym uczestnikiem branżowych kampanii, np. organizowanej przez ZP PPS – „Tu się sprawdza dorosłość” czy kampanią „Pływam bez promili” prowadzoną konsekwentnie od kilku lat przez Stowarzyszenie Polska Wódka - dodaje.

Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. W 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

AT


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej