"Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny": zgłoszenia do II edycji akcji do 7 marca
Jeszcze przez tydzień, do 7 marca, hotelarze, gestorzy atrakcji turystycznych, restauratorzy, organizacje i instytucje związane z obsługą ruchu turystycznego, mogą składać oferty dotyczące udziału w drugiej edycji akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny".
2017-02-27, 10:56
Posłuchaj
Celem akcji jest zaoferowanie Polakom atrakcyjnych ofert zniżkowych na usługi turystyczne i pokrewne, poza sezonem, wyjaśnia Michał Nykowski z Polskiej Organizacji Turystycznej, lider projektu „Polska zobacz więcej, weekend za pół ceny”. A udział w niej biorą kopalnie, muzea, parki, ogrody zoologiczne, zamki, pałace, teatry, hotele, schroniska czy ośrodki SPA.
- W turystyce łączy się obecnie cały szereg usług. Każdy, kto w jakimś celu, czy to są zakupy, czy to są badania, leczenie, czy też zwiedzanie atrakcyjni turystycznych, przemieszcza się z miejsca na miejsce, jest turystą z punktu widzenia naszej akcji. Biorą w niej udział bardzo różne podmioty, np. salony kosmetyczne. Chcielibyśmy – i to jest zamierzenie tegorocznych edycji, następna będzie na jesieni – łączyć produkty w pakiety turystyczne, w kompleksową usługę, polegającą nie tylko na zakupie pojedynczej atrakcji turystycznej, ale otaczamy tę atrakcję turystyczną innymi usługami, komplementarnymi do niej. To ma ułatwić decyzję zakupową, bo to jest cel tej akcji, rozszerzenie świadomości turystów i osób, które podróżują, mają takie nawyki spędzania wolnego czasu poza miejscem zamieszkania. Kierujemy ich uwagę na tańsze okresy, pozasezonowe – wyjaśnia ekspert.
Uda się przyciągnąć zagranicznych turystów?
Z akcji mogą korzystać turyści z Polski i z zagranicy, dodaje gość Polskiego Radia 24.
- Polska Agencja Turystyczna poprzez swoje ośrodki zagraniczne będzie promować tę akcję, szczególnie w przyszłej edycji, również za granicą. Polska trochę dzieli się na bardziej i mniej turystyczne regiony, na południe i północ. Natomiast nie zauważyliśmy specjalnie grupowania się podmiotów, chociaż w dużej mierze zależy to od aktywności pośredników tej akcji, czyli regionalnych organizacji turystycznych, których rola jest bardzo duża – zaznacza Michał Nykowski.
REKLAMA
W tym roku pierwszy weekend niższych cen przypada od 31 marca do 2 kwietnia.
W ubiegłorocznej akcji wzięło udział prawie 400 partnerów z całego kraju, skorzystało z niej ponad 60 tysięcy Polaków.
Sylwia Zadrożna, awi
REKLAMA
REKLAMA