Telefon zamiast portfela? Już niebawem

Coraz więcej osób korzysta z bankowości mobilnej. Na koniec I kwartału 2017 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej przekroczyła już 8 mln osób.

2017-05-18, 10:47

Telefon zamiast portfela? Już niebawem
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: leungchopan/Shutterstock.com

Posłuchaj

O zmianach na rynku bankowych usług mobilnych w audycji "Po pierwsze ekonomia" radiowej Jedynki (Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Połowa z nich korzysta z aplikacji mobilnych - komentuje Wojciech Boczoń, analityk portalu Bankier.pl.

- Są to osoby, które logują się do konta za pomocą telefonów komórkowych, tabletów lub innych urządzeń przenośnych. Bankowość mobilna cieszy się dużą popularnością z tego względu jest wygodniejsza niż bankowość internetowa, a daje dostęp do tych samych usług z poziomu telefonu. Możemy zrobić przelew sprawdzić saldo, spłacać karty – wylicza. 

A dostęp do tych usług mamy przez 24h na dobę.

Telefon zamiast portfela

Jak zaznacza Tomasz Jaroszek, ekspert platformy kapitalni.org - zainteresowanie Polaków bankowością mobilną rośnie i nadal będzie rosło.

REKLAMA

- Im więcej funkcjonalności nabywa smartfon, tym bardziej zbliżamy się do tego, by był on również naszym portfelem. Widać to po tym jak rośnie bankowość mobilna. Możliwe, że nie tylko będziemy korzystać z konta za pomocą telefonu, ale również płacić za zakupy. Nie będziemy musieli zabierać ze sobą portfela i gotówki, tylko telefon – przewiduje gość.

Jak dbać o bezpieczeństwo?

Jedną z zalet bankowości mobilnej jest bezpieczeństwo.

- Wszystkie aplikacje, które instalujemy na telefonie, które służą do zarządzania kontem osobistym są dodatkowo chronione specjalnymi hasłami, bądź kodami PIN. Część banków pozwala autoryzować dostęp do aplikacji za pomocą odcisku palca. Więc nawet jeśli ktoś ukradnie nam telefon, to nie wiele będzie mógł z nim zrobić   - dodaje Wojciech Boczoń.

Jednak jak zaznaczają eksperci - bezpieczeństwo naszych transakcji zależy również od nas.

REKLAMA

- Musimy regularnie aktualizować oprogramowanie, dbać o jego bezpieczeństwo. I uważać, żeby nie dać się złapać oszustom, który za pomocą sms-a, czy innej wiadomości będą podszywać się pod nasz bank – mówi.

A jednym z gorących tematów, nad którymi pracują teraz banki jest mobilna autoryzacja.

- Polega to na tym, że zamiast jednorazowych kodów wysyłanych przez sms, klienci będą mogli dostawać powiadomienia w aplikacji mobilnej i za ich pomocą dokonać transakcji w bankowości internetowej. Coraz więcej banków udostępnia również karty HCE. Są to karty zbliżeniowe, które można wgrać do telefonu i za ich pomocą płacić zbliżeniowo - dodaje ekspert.

Dominik Olędzki, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej