Polscy eksporterzy muszą szukać nowych rynków
Polska tylko 10 procent swojego eksportu kieruje poza Unię Europejską - podczas gdy średnia unijna to prawie 30 procent. Aby poprawiać te wskaźniki musimy szukać nowych rynków zbytu.
2017-08-07, 21:32
Posłuchaj
− Powinniśmy wspierać kontaktami polskie firmy w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - bo dobre relacje są najważniejsze - mówił w Polskim Radiu 24 Antoni Mielniczuk, jeden z inicjatorów powołania Stowarzyszenia ASEMEA.
Wsparcie od polskich misjonarzy
Jak opowiada, podczas ostatniego spotkania z misjonarzami, zastanawiano się, jak wykorzystać ich znajomość krajów, w których przebywają, w celu lepszego poznania rynków i potrzeb.
Czy pomogą zagraniczni absolwenci polskich uczelni?
Pomagać mogą też Polacy pracujące w firmach na całym świecie oraz absolwenci polskich uczelni.
Gość Polskiego Radia 24 przypomina, że nasze uczelnie kończyło w latach 70. i 80. tysiące zagranicznych studentów.
REKLAMA
− To są ludzie mówiący po polsku, którym nasz kraj kojarzy się nie najgorzej, to ludzie, których warto poprosić o pomoc, mówi gość Polskiego Radia.
Ważne rynki, gdzie mamy ujemny bilans handlowy
Szczególnie ważne rynki w Azji to Pakistan, Indie, Malezja, Indonezja, Filipiny i Tajlandia, bo ze wszystkimi mamy ujemny bilans handlowy.
Jak podkreśla Antoni Mielniczuk, ważne jest pokazywanie osiągnięć Polski, budowa jej marki na świecie.
Z kolei Agencja Rynku Rolnego zachęca polskich producentów żywności do promowania i sprzedaży swoich produktów poza Unię Europejską, bo to ci dalsi kontrahenci oferują najlepsze marże handlowe.
REKLAMA
Sylwia Zadrożna, jk
REKLAMA