Facebook zarobił w tym roku na reklamach kilka miliardów dolarów

Szef Facebooka, Mark Zuckerberg z pewnością zaciera ręce - przez 9 miesięcy tego roku kampanie reklamowe w portalu przyniosły jego firmie przychody na poziomie 10 miliardów dolarów.

2017-11-02, 11:28

Facebook zarobił w tym roku na reklamach kilka miliardów dolarów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Jak poinformował Facebook, w trzecim kwartale zysk z tytułu ogłoszeń wyniósł aż 4,7 miliarda dolarów. Przez trzy kwartały przychody firmy wyniosły 10,3 miliarda dolarów, z czego aż 10,1 to wpływy z reklam, które można wykupić na Facebooku.

Pod koniec września z serwisu korzystały ponad 2 miliardy osób na całym świecie. Z kolei podmiotów, które stale wykupują reklamy na Facebooku, było około 6 milionów.

Portal stawia na przejrzystość

Kierownictwo spółki zapowiedziało już dalszy wzrost cen ogłoszeń, który może skutkować kolejnym wzrostem zysków. Jaki on będzie jest trudne do przewidzenia, bo Facebook sporo inwestuje w bezpieczeństwo, przejrzystość i rzetelność swojej oferty w temacie sprzedawania ogłoszeń. Wszystko przez medialne doniesienia, jakoby Rosjanie wykorzystywali kampanie reklamowe w portalu do wpływania na postawy Amerykanów przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku. Facebook poinformował, że nad "uszczelnieniem" systemu ogłoszeń pracuje około 10 tysięcy osób.

Rosyjskie trolle na Facebooku

I własnie o kwestię rosyjskich kampanii reklamowych przedstawiciele Facebooka byli pytani w czasie przesłuchania w amerykańskim Kongresie. Facebook już wcześniej informował, że ogłoszenia, które zostały wykupione przez rosyjskie "trolle" internetowe, między 2015 a 2017 rokiem mogły dotrzeć nawet do 126 milionów osób. Reprezentujący Facebooka Colin Stretch przyznał, że Rosjanie wykorzystali płatne kampanie reklamowe do siania niezgody w amerykańskim społeczeństwie i wpływania na wybory, co nazwał "zamachem na demokrację".

REKLAMA

Na przesłuchaniu zabrakło szefa firmy Marka Zuckerberga, ale szef Facebooka już wcześniej określił sprawę rosyjskiego wpływu na wybory mianem "dość szalonej". Zuckerberg w ostatnich dniach mówił, że Rosjanie zachowali się niewłaściwie, ale Facebook nie zamierza brać za to pełnej odpowiedzialności. Dodał, że ludzie nie chcą na Facebooku fałszywych newsów czy mowy nienawiści, dlatego jego firma będzie starała się w miarę możliwości usuwać takie treści, tak, by stworzyć lepszy niż dotychczas produkt.

NRG, TT, BBC News, md


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej