Handlowe trendy 2018 r.: rok jakości, produktów premium, patriotyzmu produktowego

2018 rok w polskim handlu niewątpliwie będzie rokiem jakości. Polscy klienci poszukują produktów coraz lepszej jakości, i to zarówno w znanych już sobie segmentach produktowych, jak i odkrywając zupełnie nowe kategorie.

2018-01-22, 19:00

Handlowe trendy 2018 r.: rok jakości, produktów premium, patriotyzmu produktowego
2018 rok w polskim handlu niewątpliwie będzie rokiem jakości. Polscy klienci poszukują produktów coraz lepszej jakości, i to zarówno w znanych już sobie segmentach produktowych, jak i odkrywając zupełnie nowe kategorie. . Foto: Pixabay

 − Najlepszym przykładem może być najnowsza oferta produktów bio, w ramach której można dostać podstawowe produkty spożywcze, i która od początku roku cieszy się dużym zainteresowaniem klientów Biedronki – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.

Coraz popularniejsze produkty premium

– Coraz popularniejsze, również w sieciach dyskontowych, będą też produkty premium. Co ciekawe, polski konsument oczekuje produktów coraz lepszej jakości w coraz niższych cenach, i to też jeden z wyróżników naszego rynku.

Coraz większe znaczenie patriotyzmu produktowego

Kolejnym, coraz lepiej widocznym trendem jest patriotyzm produktowy. Klienci chcą kupować produkty polskie. Czasy, kiedy zachłysnęliśmy się produktami importowanymi, już minęły. Teraz, szczególnie w przypadku artykułów spożywczych, polskie pochodzenie produktu staje się najważniejszym atutem i determinuje decyzję zakupową klienta.

− Aż 92% produktów na półkach sklepowych w sieci Biedronka w 2017 roku pochodziło od ponad 600 polskich dostawców. Już od drugiej połowy stycznia Biedronka ruszyła również ze specjalną akcją tematyczną promującą polskie przysmaki pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” – dodaje Arkadiusz Mierzwa.

REKLAMA

W handlu rok pracownika

Patrząc na rynek pracy, niewątpliwie 2018 rok nadal będzie rokiem pracownika. – Akurat handel jest jedną z pierwszych gałęzi gospodarki, w których odczuwalny jest brak rąk do pracy, i to w 2018 roku się nie zmieni – sieci handlowe dalej będą poszukiwały nowych pracowników. I wreszcie to, co na dziś najtrudniej przewidzieć. Obowiązująca od marca ustawa o wolnych niedzielach na pewno wpłynie na zachowania zakupowe Polaków, ale jak szybko i w jakim stopniu, o tym przekonamy się dopiero po wprowadzeniu przepisów w życie. Wiele wskazuje jednak na to, że soboty i poniedziałki, staną się jeszcze bardziej handlowymi dniami – prognozuje Arkadiusz Mierzwa.

Handel zwraca uwagę na 100-lecie niepodległości i Mundial

Zdaniem przedstawiciela Jeronimo Martins, 2018 rok będzie też rokiem szczególnym z uwagi na stulecie odzyskania niepodległości i odbywający się latem turniej finałowy Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Choć trudno nazwać to trendami, to niewątpliwie obchody odzyskania niepodległości i piłkarski wielki turniej z udziałem reprezentacji Polski wpłyną na wszystkie inne trendy obecne w handlu.

Biedronka oficjalny sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski

- Biedronka – będąc oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski – mocno włączy się w przeżywanie piłkarskich emocji w czerwcu i lipcu. Naszą ambicją jest to, żeby naturalnym etapem przygotowania się kibiców do wieczornego meczu reprezentacji była wcześniejsza wizyta w sklepie Biedronki – mówi Arkadiusz Mierzwa.


. .

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej