Multimedia Polska pod lupą UOKiK-u. Będą rekompensaty dla klientów

Urząd Ochrony i Konkurencji Konsumentów sprawdził sposób zawierania i zmiany umów przez firmę Multimedia Polska, popularnego operatora usług telekomunikacyjnych. Jak się okazało, spółka przekazywała klientom błędne informacje o czasie, w którym mogą odstąpić umowy. Po interwencji urzędu firma zobowiązała się, że zmieni swoje postępowanie i wypłaci rekompensaty klientom.

2018-03-01, 13:53

Multimedia Polska pod lupą UOKiK-u. Będą rekompensaty dla klientów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Posłuchaj

Katarzyna Araczewska z UOKiK o działaniach urzędu wobec firmy Multimedia Polska
+
Dodaj do playlisty

Sprawa dotyczy lat 2015-2016.

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą mamy na to 14 dni, a konsultanci mówili, że jest to 10 dni. Firma nie godziła się także na odstąpienie od umowy, jeśli już korzystamy z usług, nie przesyłała także warunków umowy, jeśli została ona uzgodniona telefonicznie.

Kary nie będzie

Operator zobowiązał się usunąć skutki swojego postępowania, dzięki czemu uniknie kary finansowej ze strony UOKiK-u.

- Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu - czytamy w komunikacie urzędu.

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, UOKiK, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej