Program Polskie Mosty Technologiczne pomoże firmom w ekspansji zagranicznej

Małe i średnie polskie firmy mogą powalczyć o 200 tys. zł na wsparcie eksportu towarów i usług w ramach programu Polskie Mosty Technologiczne, prowadzonego przez Polską Organizację Inwestycji i Handlu.

2018-03-01, 18:12

Program Polskie Mosty Technologiczne pomoże firmom w ekspansji zagranicznej
Program obejmie porady i plan biznesowy przy wejściu na nowe rynki.Foto: Pixabay

Posłuchaj

O programie Polskie Mosty Technologiczne, który ma pomóc firmom w ekspansji zagranicznej, mówi w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Organizacji Inwestycji i Handlu./Piotr Wardziak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Program obejmie porady i plan biznesowy przy wejściu na nowe rynki, w ramach wsparcia oferuje porady biznesowe, siec kontaktów oraz możliwość skorzystania na miejscu z porad przedstawicieli POIiH.

Jak wyjaśnia wiceprezes agencji Krzysztof Senger, pomoc, która może wynieść 200 tys. zł, oferowana jest w dwóch etapach – krajowym i zagranicznym.

Pomoc krajowa: opracowanie strategii marketingowej, dróg ekspansji

−  W ramach komponentu krajowego firma otrzyma pomoc doradczą w przygotowaniu strategii marketingowej wejścia na rynek i wyboru drogi ekspansji, mówi wiceprezes.

Jak dodaje, w ramach tego etapu, przedsiębiorca otrzyma skrojony na miarę plan ekspansji, szacunki ryzyka i koszty wejścia na rynek zagraniczny.

REKLAMA

W tym roku o pomoc będą mogli ubiegać się przedsiębiorcy zamierzający eksportować do krajów NAFTA, czyli USA, Kanady i Meksyku, do Azji – czyli do: Chin, Wietnamu i Japonii oraz do Afryki i na Bliski Wschód – do Iranu, Kenii i Emiratów Arabskich.

− Chcemy oceniać, w jaki sposób przedsiębiorcy rozpoznali potencjał rynku pod względem swojej oferty, czy znają kanały dystrybucji, mówi wiceprezes.

W sumie program obejmie 20 krajów, w tym oprócz wymienionych, Ukrainę, Rosję Turcję i RPA.

Pomoc przewiduje również dofinansowanie opłat związanych z licencjami i opłatami koniecznymi z wejściem na dany rynek.

REKLAMA

Piotr Wardziak, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej