Szybki rozwój branży fitness. To się przekłada na zyski

Branża fitness wciąż rośnie i w Polsce i w Europie. W ubiegłym roku na Starym Kontynencie do klubów regularnie chodziło 60 milionów osób, czyli o 4 procent więcej niż rok wcześniej. Roczne przychody branży wyniosły w sumie ponad 26 miliardów euro. Tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. W Polsce regularnie ćwiczy 2 mliliony 910 tysięcy osób, które na karnety i wejściówki przeznaczyły 3 miliardy 700 mln złotych.

2018-04-19, 08:36

Szybki rozwój branży fitness. To się przekłada na zyski
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock.com/goodluz

Posłuchaj

Szybki rozwój branży fitness. To się przekłada na zyski (Piotr Wardziak/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Jak mówi współautor raportu, Szymon Pankowski, ekspert firmy Deloitte, fitness średnio kosztuje Polaka 119 złotych miesięcznie, ale widać wyraźnie trzy segmenty cenowe. W pierwszym, najniższym, za wejście do klubu zapłacimy 50-80 złotych. W drugim, średnim, w którym zawiera się większość polskiego rynku, ten koszt wyniesie 80-120 złotych. W przypadku trzeciego segmentu cena może oscylować nawet w okolicach 200 złotych.

Do Zachodu trochę nam brakuje

 
W Polsce odsetek społeczeństwa jaki odwiedza kluby fitness pozostaje nadal poniżej poziomu obserwowanego w Europie Zachodniej. Regularnie ćwiczy bowiem niecałe 8 procent Polaków, dla porównania w najbardziej aktywnej pod tym względem Szwecji jest to 21 procent obywateli, w Holandii 17 procent. Zdaniem eksperta rynku fitness Roberta Kamińskiego w Polsce jednak liczba ćwiczących będzie u nas rosła, m.in. z powodu pojawiania się klubów w coraz mniejszych miejscowościach.

- Co ciekawe, w takich miejscach otwarcie klubu jest sporym wydarzeniem. Jeżeli klub jest dobrze zaprojektowany i ma ciekawą ofertę, to natychmiast zdobywa klientów, bo dla nich to jest coś nowego. W dużych miastach jest więcej substytutów - dodaje.

Fit jest trendy

 
W Polsce w ubiegłym roku przybyło 75 tysięcy członków klubów fitness. To wzrost o ponad 2,5 procent. W to, że coraz więcej Polaków będzie ćwiczyć wierzy też Adam Radzki, członek zarządu firmy Benefit Systems.

- Trend zdrowego trybu życia się rozwija, a świadomość Polaków rośnie - mówi.
 
Robert Kamiński przyznaje jednak, że kluby muszą bardziej zadbać o swoich klientów. Chodzi na przykład o osoby, które czują się na siłowni onieśmielone i potrzebują rady ze strony obsługi. Do tych osób, zdaniem Kamińskiego, powinna być skierowana indywidualna, dopasowana oferta.
 
W Polsce działa 2 tysiące 600 klubów fitness. Eksperci przewidują, że większa część z nich albo będzie się łączyć w większe sieci albo będzie przejmowana przez rynkowych potentatów.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedyna, Piotr Wardziak, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej