Poważna usterka Twittera. Firma prosi użytkowników o zmianę hasła

Twitter tłumaczy się z usterki, która mogła sprawić, że hasła użytkowników trafiały w niepowołane ręce. W związku z tym amerykańska firma poprosiła twitterowiczów o jednorazową zmianę hasła. Twitter zapewnia przy tym, że nie doszło do żadnego wycieku poufnych danych.

2018-05-04, 08:02

Poważna usterka Twittera. Firma prosi użytkowników o zmianę hasła
(zdjęcie ilustracyjne). Foto: Shutterstock/Christian Bertrand

Jak czytamy na blogu Twittera, firma wykryła usterkę, która sprawiała, że hasła użytkowników, zanim zostały zaszyfrowane, były najpierw zapisywane w wewnętrznym, niezaszyfrowanym pliku.

- Naprawiliśmy tę usterkę, a nasze dochodzenie nie wykazało śladów włamania albo wykorzystywania haseł przez kogokolwiek - podkreśla amerykańska firma.

Zadbajmy o bezpieczeństwo

Mimo to Twitter zasugerował swoim użytkownikom, by zmienili hasło do serwisu oraz do innych stron, gdzie je wykorzystywali. Firma radzi także, by zwrócić większą uwagę na bezpieczeństwo swojego konta, na przykład poprzez włączenie dwustopniowej weryfikacji logowania.

Twitter przeprosił użytkowników za pomyłkę i zapewnił, że każdego dnia stara się o to, by użytkownicy darzyli serwis zaufaniem.

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, TT, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej