Internet mobilny jest trendy. Polacy chętnie zaglądają do sieci poza domem
Okazuje się, że Polacy stawiają na internet mobilny. Poziom nasycenia polskiego rynku telekomunikacyjnego tą usługą jest niemal najwyższy na tle całej Unii Europejskiej.
2018-07-06, 10:39
Posłuchaj
Jak mówi Mateusz Gawin z portalu Bankier.pl, internet mobilny dociera do tych miejsc, gdzie nie można położyć kabla czy światłowodu.
- Ponad 98 procent Polaków jest w zasięgu sieci 4G, czyli tego najszybszego dostępnego internetu. Internet mobilny jest dostępny również w tych miastach i regionach, gdzie nie ma linii telefonicznym. Ta opcja pozwala korzystać z szybkiego dostępu do sieci, w mobilnej formie - dodaje.
Jest dobrze, ale może być lepiej
Nasycenie polskiego rynku telekomunikacyjnego internetem mobilnym widać szczególnie na tle Unii Europejskiej. Polska jest pod tym względem liderem. W czerwcu ubiegłego roku wskaźnik nasycenia tej usługi w naszym kraju wyniósł prawie 145 procent. Mateusz Gawin zastrzega przy tym, że nie jest tak, że rynek jest w pełni nasycony.
- Połączenia światłowodowe nadal są rozwijane. W zeszłym roku, według danych UKE, sieć światłowodowa powiększyła się o 20 procent. To też widać po przychodach operatorów, które rosną - wskazuje.
Konkurencja cenowa
- Zarówno sztywne łacze, jak i sieć mobilna pozwala operatorowi na zbieranie informacji o użytkownikach internetu - mówi dr Szymon Wierciński, ekspert w dziedzinie strategii e-biznesu. Jak dodaje, pozwala na to fakt, że sieć mobilna obejmuje prawie cały kraj. Ekspert podkreśla, że Polacy mają jedne z najniższych opłat za dostęp do mobilnej sieci w Europie, a to za sprawą sporej konkurencji na tym rynku.
Wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego wyniosła na koniec ubiegłego roku prawie 40 mld zł.
Przychody z tytułu świadczenia usług mobilnego dostępu do sieci wyniosły w ubiegłym roku niecałe 2 mld złotych.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Tomasz Matusiak, md
REKLAMA
REKLAMA