Telegram przechodzi do historii: od 1 października Poczta Polska nie nada telegramu od osób indywidualnych
Rewolucja technologiczna sprawia, że do historii odchodzą kolejne narzędzia komunikacyjne, znane od lat. Od 1 października Poczta Polska przestaje oferować możliwość nadania telegramów dla klientów indywidualnych. Usługa pozostanie dostępna tylko dla klientów biznesowych.
2018-09-18, 18:58
"Od 01.10.2018 r. usługa telegram pocztowy zostaje wycofana dla klientów indywidualnych. Usł. będzie dostępna wyłącznie dla kl. biz., którzy współpracują z PP na podstawie pisemnych umów zawartych na czas określony lub nieokreślony, do czasu ich wygaśnięcia albo rozwiązania" - głosi komunikat opublikowany przez operatora na Twitterze.
Dostarczanie telegramów jest tzw. niepowszechną usługą pocztową, więc Poczta nie jest zobligowana do ich nadawania.
Poczta Polska przejęła telegramy w 2002 r. od Telekomunikacji Polskiej
Poczta Polska zaoferowała nadawanie telegramów 1 października 2002 r. - jak mówił wówczas jej dyrektor Leszek Kwiatek - w odpowiedzi na głos opinii publicznej. Wcześniej usługę tę oferowała Telekomunikacja Polska, ale zrezygnowała z niej argumentując, że jest przestarzała i nierentowna.
W latach 90-tych 10 mln telegramów rocznie
Jeszcze na początku lat 90. telegramy były bardzo popularne, wysyłano ich około 10 mln rocznie, jednak wraz z rozwojem internetu i telefonii komórkowej zainteresowanie tą usługą szybko spadało.
Poczta Polska to narodowy i największy operator na rodzimym rynku, jej sieć obejmuje prawie 7500 placówek, filii i agencji pocztowych. Świadczy usługi komunikacyjne, paczkowo – kurierskie i logistyczne. Z usług Poczty Polskiej korzysta ponad 90 proc. Polaków.
PAP, jk
REKLAMA