Kampania "Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji" skierowana do seniorów
Twórcy kampanii "Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji" przestrzegają seniorów przed nieuczciwymi sprzedawcami, którzy oferują produkty w zawyżonych cenach na prezentacjach i pokazach. W ramach trwającej akcji do tej pory przeprowadzonych zostało sto szkoleń w całej Polsce dla osób starszych.
2019-01-25, 10:15
Posłuchaj
W trakcie zainscenizowanych prezentacji i pokazów, seniorzy poddawani się manipulacji i nieetycznym praktykom sprzedażowym.
- Nasze cele to edukowanie seniorów i ich dzieci. Edukujemy też gminy, uzdrowiska, sanatoria, hotele,które przyłączają się do kampanii deklarując, że nie będą wynajmować powierzchni pod tego typu prezentacje - mówi Łukasz Salwarowski prezes stowarzyszenia Manko, które organizuje kampanię.
Prezes Salwadorski podkreśla, że stowarzyszeniu zależy na wprowadzeniu zakazu prezentacji i sprzedaży produktów zdrowotnych. - Wzorem Niemiec czy Austrii chcemy, aby wprowadzono zakaz tego typu prezentacji - dodał.
Fundacja aktywizacji Seniorów "Teraz" bezpłatnie pomaga osobom uwikłanym w duże kredyty, wzięte na kupione na pokazach produkty. - Zjawisko jest powszechne, dlatego chcemy zmiany prawa w tym zakresie - mówi Kazimierz Danielewski z poznańskiej fundacji.
REKLAMA
- Jesteśmy społeczeństwem, które chce dbać o jakość życia publicznego, dlatego chcemy wystąpić z inicjatywą ustawodawczą - dodaje Kazimierz Danielewski.
W 2018 roku Fundacja pomogła seniorom zwrócić towary na kwotę około pół miliona złotych.
Kampanię prowadzi Fundacja aktywizacji Seniorów "Teraz" wraz z Głosem Seniora i Polską Unią Seniorów. Radiowa Jedynka jest patronem medialnym kampanii.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Tomasz Matusiak, kw
REKLAMA
REKLAMA