X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2019 11:11
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (albo przedsiębiorstw), w skrócie CSR (od angielskiego pojęcia corporate social responsibility), to idea zgodnie z którą firmy budując, a potem realizując swoją strategię działania uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Audio
  • Na czym polega Społeczna Odpowiedzialność BIznesu, wyjaśnia wyjaśnia Marta Porzuczek, kierownik działu ochrony środowiska Grupy Polenergia./Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.

Koncepcja ta określana jest też mianem etycznego prowadzenia biznesu oraz zrównoważonym rozwojem.

- To jest taki rodzaj biznesu, który nie polega tylko na maksymalizowaniu zysku, lecz uwzględniając go jako cel prowadzenia działalności gospodarczej, wykazuje jednocześnie troskę i dbałość o otoczenie zewnętrzne danej firmy. A na to otoczenie składają się wszyscy interesariusze danego biznesu, czyli wszystkie grupy, które mają wpływ na ten biznes - wyjaśnia Marta Porzuczek, kierownik działu ochrony środowiska Grupy Polenergia.

Najważniejszym interesariuszem każdej działalności gospodarczej są jego pracownicy, a następnie kontrahenci, podwykonawcy czy poddostawcy. Ważnym interesariuszem jest też środowisko naturalne, na które przedsiębiorstwo może oddziaływać pozytywnie lub negatywnie. Grupę interesariuszy tworzą również: właściciele, akcjonariusze, zainteresowani współpracą potencjalni inwestorzy. Są też grupy interesariuszy, które z kolei wpływają na funkcjonowanie firm: administracja rządowa i samorządy, tworzące polityczne otoczenie działalności gospodarczej.

Czy opłaca się prowadzić działalność biznesową nie generując maksymalnego zysku albo, inaczej mówiąc, dzieląc ten zysk między interesariuszy?

Zdaniem ekspertów tak, co najłatwiej dostrzec na przykładzie  pracowników wielu firm, dobrze traktowanych i godnie wynagradzanych, zachowujących równowagę między życiem prywatnym i zawodowym. W efekcie tego są zaangażowani w swoją pracę i wytwarzają zysk dla firmy.

-Przykładem społecznej odpowiedzialności biznesu w Polenergii jest dbałość o środowisko naturalne- podkreśla Marta Porzuczek. Polenergia to firma, która inwestuje w nowe projekty oparte o energetykę wiatrową i słoneczną, wobec czego w sposób naturalny dbamy o środowisko nie generując do atmosfery dwutlenku węgla, czyli nie wpływając na dalsze zmiany klimatu. Poza pracownikami, będącymi  ważną grupą z perspektywy etycznego prowadzenia biznesu, istotnymi interesariuszami są lokalne społeczności, w otoczeniu których lokalizujemy nasze projekty. Są to małe miejscowości, małe wioski. My staramy się być blisko tych miejscowości, blisko ludzi, być dobrym sąsiadem na kilkadziesiąt lat-zaznacza Marta Porzuczek.

Dariusz Kwiatkowski, jk       


Logo NBP Logo NBP
Zobacz więcej na temat: NBP
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak