X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Przez koronawirusa e-commerce kwitnie. Sklepy internetowe toną w zamówieniach

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2020 08:16
Obawy przed epidemią zachęciły Polaków do kupowania online, również żywności. W efekcie liczba transakcji wzrosła o 240 proc. i to nie koniec boomu - informuje "Rzeczpospolita".
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Gazeta zwraca uwagę, że "o ile jeszcze na początku marca zakupy spożywcze w największych e-sklepach, jak Carrefour, Tesco czy Frisco, były możliwe z terminem dostawy w ciągu doby, o tyle dzisiaj dostępne są zazwyczaj dopiero za miesiąc". "Niektóre sklepy zupełnie wstrzymują przyjmowanie zamówień, informując klientów, że nie są w stanie ich zrealizować" - czytamy.

- Spodziewamy się jeszcze trudniejszej sytuacji, ponieważ w miarę rozwoju sytuacji chętnych do unikania robienia stacjonarnych zakupów będzie przybywało – mówi "Rzeczpospolitej" przedstawiciel jednego z e-sklepów.

Zakupy w czasie kwarantanny

Z badania Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, na które powołuje się dziennik, wynika, że "aż 38 proc. ankietowanych zakupy na czas kwarantanny zrobiło w sieci". "Na kanale online skupiła się niemal połowa badanych w wieku 35–44 lata, nie tylko z dużych miast. Do tego o ile popularne są zakupy spożywcze, o tyle rekordy bije również zainteresowanie kategoriami chemicznymi, zwłaszcza środków higienicznych lub detergentów" - poinformowano w artykule.

Jak pisze gazeta, platforma Shoper, na której działa ok 13 tys. e-sklepów, podaje, że "jeśli chodzi o te z kategorii delikatesy, to do połowy marca miały one 240 proc. więcej zamówień niż rok wcześniej".

- Z kolei jeśli zestawić wyniki z marca z tymi z lutego, ich wartość i liczba wzrosły w tej kategorii po ok. 400 proc. - czytamy.

Więcej - w "Rzeczpospolitej".

PolskieRadio24.pl, Rzeczpospolita, PAP, md

Zobacz więcej na temat: koronawirus handel

Czytaj także

UOKiK sprawdzi, czy sklepy sztucznie nie zawyżają cen. Chodzi o żywność i produkty higieniczne

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2020 12:16
Pracownicy UOKiK oraz Inspekcji Handlowej będą monitorować ceny w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Powstanie też zespół, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych - poinformował Urząd.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Amerykanie zostają w domach, Amazon zarabia i szuka rąk do pracy

Ostatnia aktualizacja: 17.03.2020 18:05
Z powodu natłoku zamówień wywołanych epidemią, firma Amazon poinformowała, że zatrudni w USA 100 tys. osób a ponadto będzie teraz wysyłać tylko środki medyczne, artykuły gospodarstwa domowego i środki czystości.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski rząd w kontakcie z chińskim zapobiega spekulacyjnym zakupom

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2020 17:39
Polska interweniowała w Chinach w sprawie przeciwdziałania spekulacyjnemu handlowi maseczkami ochronnymi i środkami dezynfekcyjnymi. W chińskich mediach branżowych pojawiła się informacja, że jedna z największych na świecie platform sprzedaży łączących kupujących z producentami 24 marca zaprzestanie sprzedaży środków ochronnych podmiotom z Polski.
rozwiń zwiń