Pandemia nakręca e-handel. W sieci kupujemy wyjątkowo dużo

Ostatnie tygodnie to żniwa dla większości sprzedawców. Polacy masowo ruszyli na bezpieczne internetowe zakupy. To zmieni zwyczaje zakupowe na zawsze - pisze środowa "Rzeczpospolita".

2020-04-01, 08:02

Pandemia nakręca e-handel. W sieci kupujemy wyjątkowo dużo
W 2021 r. udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 9 procent.Foto: Shutterstock

Jak czytamy, od połowy marca większość sprzedawców notuje znaczny wzrost obrotów, co jest efektem zmian prawnych spowodowanych epidemią koronawirusa.

- Po zamknięciu większości sklepów z opcji zakupów online korzysta więcej klientów. Z badania Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że aż 38 proc. ankietowanych zakupy na czas kwarantanny zrobiło w sieci. Na kanale online skupiła się niemal połowa badanych w wieku 35–44 lata, nie tylko z dużych miast. Do tego, o ile popularne są zakupy spożywcze, o tyle rekordy bije również zainteresowanie kategoriami chemicznymi - pisze dziennik.

Bardzo mocno - zdaniem "Rz" - widać też wzrost zainteresowania uruchamianiem nowych sklepów.

- Dotąd w wielu sektorach e-handel traktowany był jedynie jako dodatek do głównego biznesu. Teraz w związku z restrykcjami rządowymi, jak również obawami konsumentów przed wychodzeniem z domu, kanał online staje się dla wielu osób głównym sposobem robienia zakupów - pisze gazeta.

E-handel jest "na czasie"

- Zainteresowanie otwarciem e-sklepu w marcu 2020 r. wzrosło o połowę w porównaniu z tym samym miesiącem w roku ubiegłym – podkreśla w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Oliwia Tomalik, marketing manager w firmie Shoper.

Ogromne wzrosty sprzedaży - pisze dziennik - widać w kategorii elektronika, bo wiele osób pracujących zdalnie potrzebuje nowego sprzętu.

- Rynek nakręcają też zamknięte szkoły, bo nauka online również oznacza konieczność nowych zakupów. Sprzedają się nie tylko internetowe kamery, klawiatury czy drukarki, o 41 proc. wzrosło zainteresowanie laptopami, a o 39 proc. monitorami – twierdzi "Rzeczpospolita", powołując się na informacje uzyskane od Ceneo.

REKLAMA

Więcej - w "Rzeczpospolitej".

PolskieRadio24.pl, PAP, Rzeczpospolita, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej