Pieniądze dla przedsiębiorców na ekspansję zagraniczną. Do rozdzielenia ponad 28 mln zł
Przedsiębiorcy, którzy myślą o ekspansji zagranicznej, mogą pozyskać środki na ten cel. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje wsparcie w wysokości nawet 8 mln zł. Łączna pula do rozdysponowania wynosi 28,5 mln zł.
2020-05-05, 10:00
Już tylko 3 miesiące, a dokładniej do 30 lipca przedsiębiorcy mają czas na złożenie wniosku o dofinansowanie na ekspansję zagraniczną – przypomina portal mambiznes.pl. Adresatami konkursu są koordynatorzy klastrów oraz – za ich pośrednictwem – inne firmy włączone w podobne przedsięwzięcia.
Klastry to specjalne strefy biznesu, nastawione na najnowsze technologie, które dysponują najlepszą kadrą, dofinansowaniem badań i znacznymi preferencjami podatkowymi. Pierwowzorem i inspiracją dla europejskich klastrów była i wciąż pozostaje kalifornijska Dolina Krzemowa.
Celem wsparcia jest sfinansowanie kompleksowych usług wspierających dostosowanie i wprowadzenie lub wzmocnienie na rynkach zagranicznych oferty klastra, ze szczególnym uwzględnieniem produktów zaawansowanych technologicznie. Maksymalna kwota kosztów kwalifikowanych może wynosić nawet 10 mln zł, a dofinansowanie części kosztów nawet 80 proc.
Powiązany Artykuł
Wsparcie przedsiębiorców, inwestycje, promocja polskich produktów. Gospodarcze propozycje prezydenta
– To może być ostatnia szansa, żeby sięgnąć po pieniądze przeznaczone na dofinansowanie w poddziałaniu 2.3.3 POIR. Nie stawiamy żadnych ograniczeń dotyczących branży działalności klastra – mówi Joanna Wójcicka z PARP.
REKLAMA
Pozyskane wsparcie może zostać przeznaczone m.in. na koszty administracyjne i wynagrodzenie dla personelu biorącego udział w projekcie, usługi eksperckie, w tym badania rynkowe i audyty, marketing czy organizację szkoleń, warsztatów i konferencji.
Powiązany Artykuł
Wsparcie dla biznesu w trudnych czasach. Nie jedna, ale kilka tarcz ochroni firmy przed kryzysem
W przypadku członków klastra biorącego udział w projekcie środki mogą zostać wydatkowane na usługi doradcze i szkolenia, udział w misjach gospodarczych i targach w charakterze wystawcy oraz promocję marek i produktów.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/mambiznes.pl/DoS
REKLAMA