T-Mobile zwróci klientom niewykorzystane środki z pre-paidów. Jest decyzja UOKiK

T-Mobile Polska ma zwrócić klientom niewykorzystane pieniądze pozostałe po wygaśnięciu konta prepaid. Spółkę zobowiązał do tego prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

2020-07-08, 11:24

T-Mobile zwróci klientom niewykorzystane środki z pre-paidów. Jest decyzja UOKiK
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał ponad 50 mln zł kary dla Polkomtelu.Foto: pixabay

Posłuchaj

Tomasz Chrósny o decyzji ws. T-Mobile (IAR) 0:28
+
Dodaj do playlisty

Prezes UOKiKu powiedział, że zatrzymywanie pieniędzy zgromadzonych na koncie prepaid to sposób na utrudnienie zmiany operatora. Podkreślił, że takie postępowanie jest zakazane przez polskie prawo telekomunikacyjne. Wskazał, że także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwe rozliczanie się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług.


Powiązany Artykuł

Gazprom free 1200
Jest kolejne postępowanie UOKiK przeciwko Gazpromowi. Powodem brak współpracy

Tomasz Chróstny przypomniał, że UOKiK reagował już w podobnych sprawach wobec innych operatorów. W styczniu tego roku prezes UOKiK wydał pierwszą decyzję w tej sprawie wobec spółki Polkomtel, na którą nałożył ponad 20 milionów złotych kary.

Posłuchaj

Tomasz Chróstny: UOKiK reagował już w podobnych sprawach wobec innych operatorów (IAR) 0:16
+
Dodaj do playlisty

 Toczą się także postępowania wobec Orange Polska i P4.

REKLAMA

W ciągu dwóch miesięcy po uprawomocnieniu decyzji prezesa UOKiKu spółka T-Mobile Polska będzie musiała zmienić regulamin i wprowadzić procedurę zwrotu pieniędzy pozostałych na koncie.

PolskieRadio24.pl, UOKiK, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej