Ma być konkurencją dla Ferrari i Porsche. Maserati zaprezentowało nowy model MC20

2020-09-10, 11:24

Ma być konkurencją dla Ferrari i Porsche. Maserati zaprezentowało nowy model MC20
Nowy model maserati MC20 zaprezentowany w Modenie.Foto: EPA/US Maserati / HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES/NO ARCHIVES Dostawca: PAP/EPA.

Maserati zaprezentował wczoraj nowy model MC20, nowy samochód sportowy o wysokich osiągach, który, jak pisze agencja Reuters, pozwoli wrócić marce na rynek opanowany w coraz większym stopniu przez Porsche, Ferrari, Aston Martin czy Teslę. Jest też szansa, że poprawi wyniki firmy, mocno dotkniętej przez koronawirusa.

Fiat Chrysler Automobiles, właściciel marki, liczy, że ten luksusowy pojazd wzmocni obecność Fiata Chryslera na globalnym rynku samochodów luksusowych, przed planowaną fuzją koncernu z francuskim gigantem  grupą PSA. Ma ożywić jego strategię dotyczącą pojazdów premium.

MC20 zadebiutuje z silnikiem spalinowym, a wersja w pełni elektryczna spodziewana jest później.

Maserati MC20 - 630 KM i 2,9 sek. do setki

Maserati MC20 jest wyposażony w 3-litrowy silnik z 2 turbosprężarkami, który generuje moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędza auta ważące 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.


Powiązany Artykuł

rolls-royce-free 1200.jpg
Elektromobilność w połączeniu z klasyką. Rolls-Royce w nowej odsłonie

Nowa grupa Stallentis oferująca auta premium

Przypomnijmy, Maserati odgrywa kluczową rolę w Stellantis, nowej grupie powstałej w wyniku planowanej fuzji Fiata i PSA.

Wspólne portfolio nie obejmuje żadnej innej globalnej luksusowej marki poza topowymi modelami ciężarówek Jeep i Ram, sprzedawanych w Ameryce Północnej.

Prezes PSA, Carlos Tavares, który stanie na czele firmy Stellantis, powiedział Reutersowi, że nie widzi potrzeby likwidacji jakichkolwiek marek po fuzji.

W II kwartale sprzedaż Maserati spadła o połowę

Nowy model ma nie tylko pozwolić na powrót do gry w segmencie luksusowych, sportowych aut, ale poprawić wyniki koncernu.

Jak podaje Reuters, w drugim kwartale, mocno dotkniętym epidemią COVID-19, strata operacyjna Maserati wyniosła 99 milionów euro, dostawy spadły o 52 proc., a marże zmniejszyły się o 53,5 proc..

W zeszłym roku marka poniosła stratę operacyjną w wysokości 199 milionów euro (235 milionów dolarów), ponieważ dostawy spadły o 45 proc. na całym świecie.

Maserati na początku tego roku wypuściło hybrydową wersję swojego luksusowego sedana Ghibli i planuje wypuścić w latach 2021-2022 nowego SUV-a oraz przeprojektowane modele GranTurismo i GranCabrio, pierwsze w pełni elektryczne samochody tej marki.

Reuters.com, jk

Polecane

Wróć do strony głównej