X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Koronawirus przenosi handel do internetu. Zobacz nowe dane GUS

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2020 12:24
Obostrzenia związane z pandemią zmieniają zachowania handlowe Polaków. Robimy coraz więcej zakupów korzystając z internetu. Mniej osób odwiedza sklepy i galerie.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Jak informuje GUS, udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w październiku do 7,3 proc., z 6,8 proc. we wrześniu. Jednocześnie rośnie jego wartość - była ona o 9,1 proc. większa niż miesiąc wcześniej.

Kupujemy w sieci więcej książek, odzieży, obuwia oraz sprzętów AGG

Według GUS wzrost udziału sprzedaży przez Internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (odpowiednio z 22,5 proc. do 25,2 proc.), a także podmioty z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 18,2 proc. przed miesiącem do 19,4 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (z 11,8 proc. do 12,8 proc.).

ehandel1200.jpg
Dobry czas dla e-handlu. Pandemia sprzyja rozwojowi branży

Największy wzrost sprzedaży w internecie dotyczy produktów spożywczych

Już co 6 Polak deklaruje, że zamiast w sklepach stacjonarnych kupuje w internecie. - Ryzyko związane z koronawirusem mocno wpłynęło na zmianę sposobu nabywania niektórych towarów - mówi Marek Gieorgica z Santander Consumer Bank, który opracował raport "Polaków portfel własny".

Z danych wynika, że w ostatnich miesiącach największy wzrost sprzedaży odnotowano w kategorii zakupów spożywczych.

Zwiększone zainteresowanie e-zakupami widać szczególnie wśród najmłodszych badanych, do 29. roku życia. W tej grupie niemal co trzeci kupuje obecnie częściej online. Zakupy internetowe zyskały też na popularności wśród 30- i 50-latków.

PAP, jk

Czytaj także

E-handel: rosną zakupy żywności przez internet: coraz więcej produktów świeżych i ciężkich

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2017 12:49
Wartość sprzedaży produktów spożywczych przez internet w Polsce wzrośnie do 2020 r. 2,5 mld zł.   
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trwa boom na e-zakupy. Coraz chętniej kupujemy przez sieć

Ostatnia aktualizacja: 21.07.2020 08:20
Od pizzy po naparstek krawiecki – zakupy bez ruszania się z domu robi już niemal 80 proc. Polaków - informuje wtorkowa "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń

Czytaj także

We wrześniu wzrosła sprzedaż detaliczna w sklepach oraz w internecie. Znamy nowe dane GUS

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2020 15:00
We wrześniu Polacy chętnie robili zakupy - tak w sklepach jak i w internecie. W placówkach handlowych wzrost sprzedaży detalicznej wyniósł 2,5 procent w ujęciu rok do roku, online - o 9,5 proc. w stosunku do sierpnia.
rozwiń zwiń