Pandemia zwiększa popularność zakupów w sieci. Znamy nowe badanie

2020-11-24, 14:15

Pandemia zwiększa popularność zakupów w sieci. Znamy nowe badanie
W 2021 r. udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 9 procent.Foto: Shutterstock

Ze względu na pandemię, już 76 proc. osób korzystających z internetu co najmniej raz w miesiącu wybiera się na zakupy online - wynika z badania zleconego przez firmę doradczą CBRE. Dodano, że odpowiada na to rynek, ponieważ rynek magazynowy nad Wisłą rośnie.

Z badania zrealizowanego na dla CBRE wynika, że 40 proc. internautów w Polsce w związku z epidemią koronawirusa częściej kupuje produkty online. Zmiany w tym zakresie nie zauważyło 47 proc. ankietowanych.

"Zdecydowana większość konsumentów zakupy online robi co najmniej raz w miesiącu. Tylko 21 proc. zapytanych decyduje się na wirtualne zakupy rzadziej niż raz w miesiącu, a 4 proc. nie robi tego w ogóle. Co ciekawe, 3 proc. osób buszuje po wirtualnych sklepach codziennie, a 11 proc. nawet kilka razy w tygodniu" - poinformowano.

Powiązany Artykuł

A BANK_1.jpg
Online i mobilnie. W czasach pandemii e-bankowość coraz popularniejsza

Co kupujemy przez sieć?

Badanie wykazało, że najczęściej przez internet kupujemy ubrania (55 proc.), sprzęt RTV i AGD (43 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (40 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się książki i płyty (36 proc.) oraz artykuły przemysłowe (30 proc.). Co czwarta osoba kupuje w internecie zabawki dla dzieci, a 13 proc. biżuterię.

CBRE zwraca uwagę, że konsumenci nadal nie są przekonani do robienia zakupów spożywczych online, bo decyduje się na to tylko 12 proc. osób. Ubrania, kosmetyki i perfumy, zabawki dla dzieci oraz biżuterię częściej w internecie kupują kobiety; natomiast mężczyźni dominują w zakupie sprzętu RTV i AGD - dodano.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Polecane

Wróć do strony głównej