50 mln zł na wsparcie dla polskich firm w krajach Zatoki Perskiej. PARP sfinansuje udział w EXPO 2020 w Dubaju
Na promocję w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach Zatoki Perskiej polskie mikro-, małe i średnie firmy mogą uzyskać 50 mln zł w konkursie "Go to Brand – EXPO 2020". Maksymalna kwota dofinansowania to ok. 455 tys. zł.
2021-03-23, 11:35
Pieniądze na promocję pochodzą z funduszy europejskich, z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
– Firmy, które chciałyby uzyskać dofinansowanie do uczestnictwa w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju mogą składać wnioski jeszcze do 29 marca – informuje Anna Bracik , rzeczniczka Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Powiązany Artykuł
Startuje Program InvestEU. Pomoże zwiększyć konkurencyjność polskiej gospodarki
Forum prezentacji osiągnięć naukowych
EXPO 2020 w Dubaju to kontynuacja cyklu Wystaw Światowych organizowanych w różnych częściach globu od 1751 r. Wydarzenie jest największym forum prezentacji osiągnięć naukowych, pozwalając dzielić się wiedzą i debatować nad globalnymi problemami świata. Z uwagi na wybuch pandemii Wystawa Światowa zaplanowana na rok 2020 została przesunięta o rok. Jej nowe ramy czasowe to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r.
– Wystawa Światowa po raz pierwszy odbędzie się w kraju arabskim. To niepowtarzalna szansa, by zaistnieć na bardzo obiecujących i dynamicznie rozwijających się rynkach Zatoki Perskiej – podkreśla zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Marcin Czyża.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Kraje Grupy Wyszehradzkiej szóstą siłą gospodarczą Europy. Polska na czele wzrostów
Projekt o wartość nawet 1 mln zł
Budżet konkursu wynosi 50 mln zł, przy czym 15 mln zł jest przeznaczone dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, a 35 mln zł – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach. Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać firmy, wyznaczono na 455 tys. 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu. Sam projekt zgłaszany do konkursu może mieć wartość maksymalnie 1 mln zł.
Firmy mogą przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020.
Pozyskane środki mogą też trafić na sfinansowanie kosztów usług doradczych w zakresie przygotowania wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej, tj. Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl, PAP, DoS
REKLAMA