Podczas pandemii rośnie e-handel. Jego wartość wzrosła w Polsce do 100 mld zł

2021-04-08, 19:56

Podczas pandemii rośnie e-handel. Jego wartość wzrosła w Polsce do 100 mld zł
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

W I kwartale 2021 przybyło 2 tys. nowych sklepów internetowych, czyli o 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - wskazuje firma ExpertSender. Dodaje, że do końca roku liczba sklepów online może sięgnąć 55 tys., a wartość e-handlu wzrosła z 70 do ponad 100 mld zł.

Jak wskazuje ExpertSender, powołując się na dane agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company, na początku 2021 w Polsce było zarejestrowanych w sumie blisko 44,5 tys. sklepów internetowych - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej.


Powiązany Artykuł

internet zakupy 1200 shutterstock.jpg
Wartość polskiego e-handlu rośnie w imponującym tempie. W tym roku może podskoczyć o kolejne 30 procent

Podczas pandemii przybywa sklepów internetowych

"Po trzech miesiącach 2021 r. liczba ta wzrosła o kolejne 2 tys., obecnie w Polsce zarejestrowanych jest więc 46,5 tys. sklepów internetowych.

W sumie w pierwszym kwartale 2021 r. Polacy zarejestrowali 3,4 tys. nowych sklepów online, ale w tym samym czasie 1,4 tys. działalności zostało wykreślonych z KRS. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 jest to wzrost o nieco ponad 70 proc." - czytamy.


Powiązany Artykuł

e-handel1200.jpg
Ekspert: najbliższe miesiące mogą przynieść ponowny wzrost wartości sprzedaży przez internet



"Eksperci z Bisnode A Dun & Bradstreet Company przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów internetowych może sięgnąć nawet 55 tys." - podkreśliła w analizie firma ExpertSender.

7 na 10 Polaków robi już zakupy w internecie

Wskazała, że już 7 na 10 Polaków robi zakupy online, a połowa kupujących wydaje tą drogą ponad 300 zł miesięcznie.

Jak zaznaczył szef ExpertSender Krzysztof Jarecki, szacunki sprzed kilku lat wskazywały, że rynek e-commerce w Polsce w 2020 r. miał osiągnąć wartość 70 mld zł, ale w wyniku pandemii i powszechnego przeniesienia aktywności zakupowej do internetu przebił już wartość 100 mld zł.

- Takie tempo wzrostu utrzyma się jeszcze przynajmniej do końca tego roku - ocenił.

PAP, jk

Polecane

Wróć do strony głównej