X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rynek e-commerce w Polsce. Jego wartość wynosi już 100 mld zł, ale nie jest wolny od problemów

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 15:08
Pandemia przyspieszyła rozwój polskiego rynku e-commerce - jego wartość przekroczyła w 2020 r. 100 mld zł, podano w raporcie "Chmura w e-commerce w Polsce 2021: wyzwania, trendy, dobre praktyki".
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: fizkes/Shutterstock

Jak jednak zauważono, pandemia jednocześnie doprowadziła do dużego obciążenia jego infrastruktury technologicznej – przeciążone systemy zawieszały się, wydłużył się czas ładowania stron, a to z kolei zwiększyło liczbę reklamacji i niezadowolonych klientów.

Wartość e-commerce większa o 40 mld zł niż rok wcześniej

Jak zauważają autorzy opracowania, wartość polskiego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld zł i była o 40 mld zł większa niż szacowano.


zakupy online free 1200.jpg
Polacy wśród światowych liderów w zakupach onlin

Również prognozy na przeszłość są optymistyczne. Powołując się w raporcie na analizy PwC, napisano, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o aż o 12 procent.

"Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Ponad 74 proc. Polaków i Polek po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. go zwiększy" - czytamy w raporcie IDG, Oktawave i Grupy K2.

Wzrost handlu w internecie wywołał  też problemy

Jednak, jak zauważają autorzy raportu, szturm, jaki przeżyły sklepy internetowe, nadwyrężył ich możliwości technologiczne.

Głównym wyzwaniem w sytuacjach nagłego wzrostu ruchu na platformach sprzedażowych okazały się problemy z dostępnością systemów: wydłużony czas ładowania stron (27 proc.) oraz przestoje w funkcjonowaniu platformy (21 proc.), które skutkują nawet porzuceniem koszyka (18 proc.).


zakupy internet 1200.jpg
Czy pandemia wpłynęła na handel w internecie? Zobacz najnowszy raport

 Zaznaczono też, że konieczność dokupowania serwerów znacząco podniosła wydatki na IT (25 proc.), a niewłaściwie dobrana infrastruktura uwydatniła problemy z bezpieczeństwem (23 proc.).

Największy problem witryn handlowych – wzrost niezadowolonych i zdenerwowanych klientów

"Nagły wzrost liczby operacji powoduje, że dobrze radzące sobie na co dzień systemy nie są w stanie wytrzymać obciążenia, a obsługa klienta tonie pod falą zgłoszeń od niezadowolonych klientów. Nie jest o marginalne zjawisko, bo aż 44 proc. sklepów internetowych w Polsce doświadcza przestojów" - napisano w raporcie.

Wskazano, że aż 42 proc. konsumentów jest w stanie zrezygnować z danej marki sklepu po zaledwie jednym złym doświadczeniu, co oznacza utratę klientów i realnych zysków. Część osób decyzyjnych z branży e-commerce ocenia, że godzina przestoju może kosztować od 1000 do 5000 zł (14 proc.), a nawet do 20 tys. zł (10 proc.).

Lekiem na kłopoty techniczne okazała się…chmura obliczeniowa

Napisano, że konieczność zapewnienia dostępności oferty, sprawiła, że przedsiębiorcy zwrócili się w stronę chmury obliczeniowej. Obecnie - jak czytamy - ponad połowa e-sklepów w Polsce (58 proc.) już korzysta z takiej usługi.

Największymi korzyściami z przejścia do chmury - jak wynika z raportu - jest wzrost sprzedaży (40 proc. wskazań) i krótszy time-to-market (30 proc.).

Na kolejnych miejscach uplasowały się: poprawa bezpieczeństwa (26 proc.), stabilności i dostępności platformy (24 proc.) oraz bardziej elastyczne zarządzanie platformą, usługami i aplikacjami (21 proc.).

PAP, jk

Czytaj także

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku e-handlu. Nie jest łatwo pozyskać nowych klientów

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:10
Sklepy internetowe już wydają na pozyskanie klienta nawet połowę marży, a będą jeszcze więcej. Zaostrza się konkurencja na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie - pisze weekendowy "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Amazon największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia kilkanaście tysięcy osób

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 11:47
Amazon - amerykańska witryna internetowa założona przez Jeffa Bezosa, zajmująca się handlem elektronicznym, umacnia swoją pozycję w Polsce jako największego pracodawcy ze Stanów Zjednoczonych. Zatrudnia w naszym kraju już 18 tys. osób. Firma zapowiedziała, że w centrum w Gliwicach pracę znajdzie dwa razy więcej osób, niż planowano.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Większość transakcji przeniosła się do internetu". Znamy wyniki badań nt. sprzedaży bezpośredniej

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 14:29
Przed pandemią 96 proc. zakupów w sektorze sprzedaży bezpośredniej odbywało się w trakcie osobistych spotkań z konsultantem, w 2020 r. odsetek ten spadł do 41 proc., większość transakcji przeniosła się do internetu - wynika z badania IBRIS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel internetowy w natarciu: w 2025 r. obejmie już jedną piątą sprzedaży w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2021 12:34
W Polsce udział sprzedaży internetowej do 2025 r. obejmie nawet 20 proc. całego wolumenu - wynika z opublikowanej we wtorek analizy firmy CBRE. W związku z rozwojem sektora e-commerce, do 2025 r. w Europie powstanie ok. 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej.
rozwiń zwiń