Ilu Polaków korzysta z bankowości mobilnej? Nowe dane
Prawie 16 milionów klientów banków w Polsce korzysta z bankowości mobilnej, to wzrost o 16 proc. licząc rok do roku (porównując trzeci kwartał 2021 r. z trzecim kwartałem 2020), wynika z najnowszego, cyklicznego raportu NetB@nk opublikowanego przez Związek Banków Polskich.
2021-12-26, 08:26
Wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński powiedział, że jest to trend wzrostowy obserwowany od kilku kwartałów.
Jednocześnie ponad połowa z nich korzysta ze swojego konta bankowego wyłącznie poprzez aplikacje mobilne na smartfony.
- 58 procent użytkowników przynajmniej raz w miesiącu loguje się do konta z poziomu wyłącznie aplikacji mobilnej przy braku logowania przez stronę internetową. Tak więc ten raport ilustruje także ogólne zjawiska wzrostu znaczenia zdalnych kanałów obsługi klientów” - mówił Włodzimierz Kiciński.
Z połączenia komórkowego oraz internetowego z bankiem korzysta już 21 mln Polaków
Przynajmniej raz w miesiącu z bankowości internetowej (w tym również mobilnej) w trzecim kwartale bieżącego roku korzystało blisko 21 milionów Polaków, oznacza to wzrost o nieco ponad 7 procent rok do roku.
REKLAMA
Wartość przelewów lekko spada…
Średnia wartość przelewu internetowego w Polsce w tym samym okresie nieco spadła i wyniosła 898,35 zł. To mniej o 1,65 procent (trzeci kwartał 2020 - 913,41 zł).
…ale rośnie wartość obrotu bezgotówkowego
Natomiast rośnie wartość samego obrotu bezgotówkowego. „To łączymy z przyrostem nowych klientów, niekiedy tych którzy po raz pierwszy „meldują się” na rynku” - dodał wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński.
38,7 mln rachunków bankowych obsługiwanych elektronicznie
Według raportu Związku Banków Polskich liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła 38,7 miliona.
75 proc. założonych profili zaufanych poprzez bank
Przy okazji ZBP poinformował, że 75 procent Profili Zaufanych z ponad 13 milionów Polacy założyli za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
REKLAMA
Profil Zaufany to narzędzie do potwierdzania swojej tożsamości w kontaktach z administracją publiczną przez Internet.
PAP, jk
REKLAMA