Więcej promocji, niższe ceny i większy wybór. Oszczędzamy kupując w internecie
W ramach szukania oszczędności 78 proc. polskich internautów przeniosło część zakupów do sieci - wynika z badania Izby Gospodarki Elektronicznej. Co więcej, co trzeci ankietowany zamierza kupować w internecie "wszystko, co możliwe".
2022-08-24, 14:23
Z badania Izby Gospodarki Elektronicznej "W kryzysie do e-commerce" wynika, że Polacy nie są gotowi na kryzys. Mimo, że podejmują różne działania zapobiegawcze.
Jeżeli chodzi o finanse, to 48 proc. gospodarstw domowych posiada "jakiekolwiek oszczędności". Spośród osób, które podzieliły się w badaniu informacją o ich wartości, również 48 proc. zadeklarowało, że nie jest to więcej niż 10 tys. zł.
Poważne zmiany w obszarze finansów
61 proc. badanych uważa swoją sytuację finansową za akceptowalną lub co najwyżej przeciętną, co 4. osoba ocenia ją jako złą lub bardzo złą.
"Dodatkowo, zmian na gorsze w ciągu najbliższych miesięcy oczekuje 34 proc., a polepszenie przewiduje jedynie 12 proc." - zaznaczono.
REKLAMA
W związku z tym - jak wskazano w komentarzu - internauci "nie oczekują biernie na nadchodzący kryzys, a podejmują różne działania i starają się wdrożyć poważne zmiany w obszarze swoich finansów i zakupów".
Konsumenci widzą szansę na optymalizację wydatków w zakupach internetowych. Ze względu na chęć oszczędzania i wygodę 78 proc. internautów przeniosło część zakupów w różnych kategoriach do sieci.
Zwiększenie skali e-zakupów
Zauważono, że w czasach pogarszającej się sytuacji gospodarczej znacznie częściej w sieci kupują produkty, które dotychczas kupowali przeważnie stacjonarnie.
"Przede wszystkim jest to rozrywka (19 proc.), jedzenie z dostawą do domu (18 proc.), szkolenia i kursy (16 proc.), a także produkty RTV/AGD (14 proc.) i modowe (13 proc.)" - poinformowała IGE. Ponad 1/3 ankietowanych zamierza kupować w internecie "wszystko co możliwe".
REKLAMA
"Co 10. badany przyznaje, że przeniósł w znacznym stopniu do internetu zakupy kosmetyków, elektroniki bądź produktów dziecięcych. Co więcej, 56 proc. rozważa dalsze ruchy w tym kierunku, czyli zwiększenie skali e-zakupów w kolejnych kategoriach" - dodano.
Zakupy w sieci są bardziej atrakcyjne
Powodem tych zmian jest przeświadczenie, że zakupy w sieci są bardziej atrakcyjne niż w sklepach stacjonarnych - uważa tak 58 proc. badanych.
"Według nich promocje internetowe są częstsze (34 proc.), generalnie ceny produktów są niższe (34 proc.), łatwiej jest porównywać ceny i oferty (32 proc.), jest większy wybór marek (32 proc.) i produktów (27 proc.), a poza tym można łatwiej dokonać zwrotu, a więc ryzyko związane z nietrafionym zakupem jest znacznie mniejsze" - przekazała Izba Gospodarki Elektronicznej.
PR24.pl, PAP, DoS
REKLAMA
REKLAMA