Elektryczne ciężarówki na horyzoncie. "W tym segmencie Polska ma szczególną rolę do odegrania"

2022-10-24, 08:59

Elektryczne ciężarówki na horyzoncie. "W tym segmencie Polska ma szczególną rolę do odegrania"
Wymagana moc wszystkich stacji ładowania dla elektrycznych aut ciężarowych wzdłuż sieci TEN-T będzie musiała wynosić co najmniej 578 MW, czyli 26 razy więcej niż moc wszystkich ładowarek przy polskich odcinkach TEN-T pod koniec 2022 r.Foto: Scharfsinn/Shutterstock

Elektromobilność coraz śmielej wkracza do transportu ciężkiego. Za cztery lata rynek e-ciężarówek ma być wart sześć razy więcej niż obecnie. Rewolucja może być najbardziej odczuwalna w Polsce.

"Puls Biznesu", powołując się na dane serwisu EV-Volumes, podaje, że tylko w okresie od stycznia do lipca 2022 r. zarejestrowano na świecie ponad 4,9 mln nowych osobowych samochodów elektrycznych (czysto elektrycznych i hybryd plug-in).

"W całym 2021 r. przybyło 6,5 mln takich aut. To właśnie na samochodach osobowych oraz autobusach skupiała się do tej pory branża e-mobility. Wydawać by się mogło, że e-ciężarówki odstawiono na razie na pobocze" - pisze "PB".

- Jednak mówiąc o rewolucji w transporcie, nie możemy zapominać o elektryfikacji flot samochodów dostawczych i ciężarowych. A w tym segmencie to Polska ma szczególną rolę do odegrania - mówi cytowany przez gazetę Łukasz Będziński, odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań dla elektromobilności w ABB w Polsce.

Dodaje, że ze względu na swoje położenie geograficzne Polska jest atrakcyjnym krajem dla branży logistycznej.

PR24.pl, IAR, PAP, DoS, kor

Polecane

Wróć do strony głównej