Polregio inwestuje w nowy tabor kolejowy. "Ogromny skok jakościowy i poprawa komfortu podróżowania"

2023-01-25, 14:18

Polregio inwestuje w nowy tabor kolejowy. "Ogromny skok jakościowy i poprawa komfortu podróżowania"
UTK wyliczył, że statystycznie każdy mieszkaniec Polski pokonywał w 2023 roku pociągiem dystans 69,1 km, z czego w przypadku Polregio wskaźnik ten wyniósł 44,7 km. Foto: POLREGIO/Twitter

Spółka Polregio podpisała umowy ramowe z czterema producentami taboru na dostawę do 200 nowych pociągów. Wartość umowy to ponad 7 mld zł. Umowy zostały podpisane ze spółkami: FPS H.Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz i Stadler Polska.

- Podpisanie umów ramowych z producentami taboru rozpoczyna nowy etap rozwoju w historii Polregio. 200 nowych pociągów regionalnych oznacza ogromny skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania pasażerów - powiedział prezes Polregio Artur Martyniuk.


Posłuchaj

Prezes Polregio Artur Martyniuk powiedział, że spółka nie kupuje gotowych pociągów, lecz będą to składy zaprojektowane zgodnie z potrzebami przewoźnik (IAR) 0:22
+
Dodaj do playlisty

 

Z informacji podanej przez Polregio wynika, że pierwsza umowa wykonawcza na kilkadziesiąt pojazdów zostanie podpisana w tym roku, dzięki czemu pierwsze pociągi pojawią się w 2025 roku, a do 2026 na tory w całej Polsce może ich wyjechać nawet 200.

Rozstrzygnie aukcja elektroniczna

Umowy zostały podpisane ze spółkami: FPS H.Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz i Stadler Polska. Będą obowiązywać 36 miesięcy od dnia podpisania. Przez ten okres wykonawcy związani umową ramową będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna. To na jej podstawie zawierane będą umowy w sprawie konkretnego zamówienia.


Oferty w przetargu na pociągi dla Polregio złożyły cztery firmy: Stadler Polska z ceną w wysokości 10,9 mld zł brutto, Newag z ceną 10,7 mld zł brutto, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz z ceną 9,9 mld zł brutto i H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną w wysokości 7,15 mld zł brutto.


Posłuchaj

Minister rozwoju Waldemar Buda powiedział, że podnoszenie jakości taboru wpłynie na liczbę pasażerów (IAR) 0:17
+
Dodaj do playlisty

 

Największy przewoźnik kolejowy

Przetarg na dostawę do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Polregio ogłosiło w maju ubiegłego roku. Pociągi będą osiągać prędkość 160 km/h, będą wyposażone w klimatyzację oraz wi-fi dla pasażerów. Nowe składy EZT będą się sukcesywnie pojawiać we wszystkich województwach, z którymi Polregio ma podpisane umowy wieloletnie.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.



PR24.pl, IAR, PAP, DoS



Polecane

Wróć do strony głównej