Lotos zdobywa rynek
Udział Grupy Lotos w 2010 r. w krajowym rynku paliw wyniósł 31,3 proc. Oznacza to wzrost o 3,1 punkty proc. w porównaniu do 2009 r.
2011-03-07, 13:15
Dane opublikowano w najnowszym raporcie Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego.
W 2010r. Lotos osiągnął cel swej strategii przekroczenia 30 proc. udziałów w rynku (hurtowym) paliw na lata 2011-2015. Z kolei w rynku sprzedaży detalicznej Lotos wypracował w ubiegłym roku 7,3 proc. udział w rynku poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
Rzecznik prasowy Grupy Lotos, Marcin Zachowicz podał, że szczególnie udany dla Grupy był ostatni kwartał 2010 r. Wtedy sprzedaż paliw przez koncern była wysoka, mimo że konsumpcja benzyn i ropy w Polsce spadała, zwłaszcza w grudniu.
Prezes Grupy Lotos, Paweł Olechnowicz także skomentował wyniki. Powiedział, że dane POPIHN są lepsze od szacunków firmy. Według niego wynik jest "potwierdzeniem wcześniej podjętych działań" w ramach Programu 10+.
Dzięki realizacji Programu 10+ przerób ropy w rafinerii Grupy w Gdańsku wyniósł w 2010 r. ponad 8 mln ton. Dla porównania, w 2009 r. gdańska rafineria przerobiła ok. 5,5 mln ton surowca.
- Dzięki dodatkowym ilościom paliw motorowych, które zyskujemy za sprawą instalacji 10+, jesteśmy w stanie utrzymać 30-procentowym poziom w rynku - zapewnił wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu Grupy Lotos Maciej Szozda.
tk
REKLAMA