Orlen ma pomysł na samoobsługowe punkty sprzedaży detalicznej. Poszukuje innowacyjnych rozwiązań

Orlen planuje pilotaż konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla kategorii FMCG, produktów szybkozbywalnych. Koncern ogłosił zapytanie o informację w tym zakresie. Celem jest analiza rynku. Odpowiedzi w postępowaniu można składać do 3 października.

2023-09-15, 12:00

Orlen ma pomysł na samoobsługowe punkty sprzedaży detalicznej. Poszukuje innowacyjnych rozwiązań
zdjęcie ilustracyjne.Foto: Patricia May Photography / Shutterstock

Publikując zapytanie "Pilotaż konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla kategorii FMCG sieci Orlen", koncern wyjaśnił, że jego przedmiotem "jest weryfikacja dostępnych na rynku innowacyjnych rozwiązań dla małoformatowych obiektów sprzedaży".

Zakupy bez udziału fizycznego sprzedawcy

Jak wyjaśniono w dokumentacji postępowania, zakres zapytania dotyczy usługi dostarczenia i operacyjnej obsługi konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG sieci Orlen.

Koncern podkreślił jednocześnie, że aby bezpiecznie rozwijać koncepty handlowe, funkcjonujące poza stacjami paliw, zainteresowany jest przetestowaniem konceptu samoobsługowych punktów sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG.

W ogłoszeniu wskazano m.in., że samoobsługowy punkt sprzedaży detalicznej należy traktować jako obiekt, w którym klient będzie mógł zrealizować zakup bez udziału fizycznego sprzedawcy.

REKLAMA

"Orlen w ramach pilotażu zakłada współpracę z konsorcjum lub dostawcą, który jest w stanie dostarczyć kompleksowe rozwiązanie opisanego zagadnienia" - zaznaczył koncern.

Zapewnienie obsługi operacyjnej

W dokumentacji postępowania wymieniono możliwe rozwiązania, które obejmuje projekt, jak np. kompleksowe rozwiązanie sklepu samoobsługowego, realizację rozwiązania jako wolnostojąca bryła - zamykany moduł, w którym klient będzie realizował zakup lub punkt sprzedaży w istniejącej substancji lokalowej, a także pozyskanie powierzchni pod koncept - działka, lokal oraz zapewnienie kompleksowej obsługi operacyjnej i pełnego dostępu do danych dotyczących konceptu.

W zapytaniu o informację "Pilotaż konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla kategorii FMCG sieci Orlen", jako termin zadawania pytań w zakresie, który obejmuje postępowanie, koncern wskazał 2 października, natomiast termin składania odpowiedzi wyznaczył na 3 października.

"Zintegrowana oferta pozapaliwowa"

Według strategii koncernu określających priorytety firmy do końca tej dekady, jednym z nich jest "dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty". "Grupa Orlen będzie konsekwentnie pozyskiwać nowe grupy klientów, dzięki szerokiej, zintegrowanej ofercie pozapaliwowej" - podkreśla dokument. Udział Skarbu Państwa w Orlenie wynosi 49,9 proc.

REKLAMA


PR24.pl, IAR, PAP, DoS


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej