Premier: mimo siły międzynarodowych koncernów polscy przedsiębiorcy potrafią zdobywać klientów i rynek
Interesujemy się tym, aby od strony regulacyjnej, prawnej, polskie sieci miały sytuację równą, co do konkurencyjności na rynku. Mamy do czynienia z ogromną siłą międzynarodowych dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych - powiedział w Brzeszczach (woj. małopolskie) premier Mateusz Morawiecki.
2023-10-02, 08:45
Szef rządu spotkał się tam z pracownikami Centrum Zakupowego JAN.
- Tutaj, gdzie jesteśmy wcześniej było Tesco. Polski przedsiębiorca przejął miejsce po tym sklepie. Mamy do czynienia z taką lokalną repolonizacją, można powiedzieć, która szczególnie cieszy, bo pokazuje, że polski kapitał, polski przedsiębiorca, polska przedsiębiorczość, może też zacząć przejmować tych, którzy wcześniej w latach 90., dwutysięcznych zdominowali polski handel - wskazał premier.
Towar bezpośrednio od rolników
Mateusz Morawiecki nawiązał do programu PiS "Lokalna półka", zakładającego, że markety w swojej ofercie będą miały minimum 2/3 owoców, warzyw, produktów mlecznych i mięsnych oraz pieczywa pochodzących od lokalnych dostawców.
- Nasz program "Lokalna półka" jest tutaj, na tych półkach wokół mnie, realizowany w praktyce - powiedział szef rządu.
REKLAMA
Mateusz Morawiecki relacjonował, że podczas porannego spotkania z pracownikami poinformowano go, że towar dostępny w sklepie odbierany jest bezpośrednio od lokalnych rolników i sadowników.
- To, co często mówimy - skrócenie drogi od pola do stołu staje się tutaj faktem, jest praktyką dnia codziennego - mówił premier.
- Opowiadano mi również tutaj, jak ciężko jest walczyć z nie do końca uczciwymi, właściwymi praktykami, staram się to delikatnie ująć, różnych wielkich sieci. Chcę powiedzieć, że bardzo mocno interesujemy się tym, aby od strony regulacyjnej, prawnej, polskie sieci miały sytuację równą, co do konkurencyjności na rynku - zaznaczył.
Siła międzynarodowych dyskontów
Premier wyraził satysfakcję, że polskim przedsiębiorcom udaje się skutecznie przetrwać na rynku, w obliczu dominacji.
REKLAMA
- Lata 90., dwutysięczne to była dominacja i dzisiaj cały czas mamy do czynienia z ogromną siłą międzynarodowych dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych - powiedział Mateusz Morawiecki.
- To, że polscy przedsiębiorcy potrafią w takim sklepie wielkopowierzchniowym zdobywać klientów, zdobywać rynek, jest wielkim osiągnięciem - ocenił.
Wojewoda małopolski Łukasz Kmita powiedział, że właściciel sklepu, którego odwiedził premier, pokazał, że potrafi wygrywać z największymi sieciami i co istotne, lokalnie płaci podatki, wspiera też stowarzyszenia i fundacje.
PR24.pl, IAR, PAP, DoS
REKLAMA
REKLAMA