Seniorzy doceniają aplikacje mobilne sklepów internetowych. Sprawdzają tam głównie dostępność produktów

56 proc. Polaków korzysta z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, by sprawdzić dostępność konkretnego produktu; najczęściej chodzi o odzież, obuwie, kosmetyki czy artykuły spożywcze - wynika z badania "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023".

2023-11-21, 08:45

Seniorzy doceniają aplikacje mobilne sklepów internetowych. Sprawdzają tam głównie dostępność produktów
Dostępność produktów w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych głównie sprawdzają seniorzy w wieku 60 lat i więcej.Foto: Lordn/Shutterstock

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023", 21 proc. badanych używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu. Najczęściej są to osoby w wieku 40-49 lat (26 proc.), mieszkające na wsi (25 proc.) oraz zarabiające 7.000 zł netto lub więcej (28 proc.).

Tyle samo osób robi to raz w tygodniu. Co szósty używa ich kilkukrotnie w ciągu miesiąca (18 proc.), a 11 proc. - nie zagląda do nich w ogóle.
56 proc. respondentów używa takich aplikacji, by sprawdzić dostępność konkretnego produktu, 52 proc. poszukuje kodów rabatowych, a 45 proc. - aby śledzić swoje zamówienia.

W poszukiwaniu kodów rabatowych

Jak zauważa Patryk Perliński z Santander Consumer Banku, dostępność produktów w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych głównie sprawdzają seniorzy (69 proc.) w wieku 60 lat i więcej.

- Ponadto 57 proc. kobiet korzysta z aplikacji, aby szukać kodów rabatowych. Jest to również popularna odpowiedź wśród zarabiających do 1.999 zł netto oraz respondentów z dochodami na średnim poziomie od 5.000 do 6.999 zł na rękę. W obu przypadkach odsetek respondentów wynosi 56 proc. - zaznaczył Patryk Perliński.

REKLAMA

Według badania 57 proc. ankietowanych najczęściej korzysta z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, które oferują odzież lub obuwie (73 proc. w wieku 18-29 lat) oraz 64 proc. osób mieszkających w małych miastach do 50 tys. mieszkańców i zarabiających od 3.000 do 3.999 zł netto (62 proc.). W dalszej kolejności znalazły się kosmetyki (43 proc.), artykuły spożywcze, chemia gospodarcza (39 proc.), zabawki i artykuły dla dzieci (17 proc.) oraz sprzęt sportowy (16 proc.).

Zakupy bez wychodzenia z domu

Respondentów zapytano o wady i zalety aplikacji mobilnych sklepów internetowych. 62 proc. badanych wskazało, że taka forma zakupów jest dla nich szybka i wygodna, 59 proc. odpowiedziało, że ceni sobie możliwość kupowania produktów i usług bez wychodzenia z domu, a co drugi - dostępność asortymentu sklepu w każdej chwili.

Jeśli chodzi o wady takich aplikacji, to dla 35 proc. Polaków przeszkadzają ciągłe powiadomienia, a 31 proc. - problemy techniczne, np. zacinanie się aplikacji. W dalszej kolejności respondenci wskazywali konieczność ciągłej aktualizacji oraz zajmowanie przez aplikacje dużej ilości pamięci (w obu przypadkach po 24 proc.).

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej