Sprawdź, jak restauracje najczęściej oszukują
Klienci polskich barów i restauracji są systematycznie oszukiwani - wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do którego dotarła Informacyjna Agencja Radiowa.
2011-08-09, 09:21
Posłuchaj
Zastrzeżenia UOKiK-u wzbudziło aż 80 procent skontrolowanych punktów gastronomicznych. Najgorzej jest w miejscach, gdzie chętnie spędzamy wakacje i ferie zimowe, a najlepiej w barach mlecznych i fast foodach.
Agnieszka Majchrzak z UOKiKu podkreśla, że najgorzej jest w punktach gastronomicznych w górach, gdzie zamiast oscypka klienci nieraz dostają zwykły wędzony ser, zawartość alkoholu w drinkach jest zaniżana, a w potrawach używa się składników tańszych niż zadeklarowano w karcie dań.
UOKiK często miał wątpliwości co do jakości obsługi i wysokości rachunków. Często do wysokości rachunku doliczano opłatę za obsługę, o czym nie informowano klientów, albo oszukiwano na wielkości posiłku.
Wśród barów i restauracji, wobec których zgłoszono zastrzeżenia znalazły się również prowadzone przez znanych z telewizji kucharzy. Z kolei na najlepszą obsługę i prawidłową zawartość deklarowanych składników mogą klienci barów mlecznych i restauracji szybkiej obsługi, czyli tak zwanych fast foodów.
REKLAMA
tk
REKLAMA