Pracodawca na uczelni to nie intruz
Nowe kierunki studiów podyplomowych powstają często we współpracy z firmami - informuje "Puls Biznesu".
2012-05-21, 08:28
Gazeta podaje przykład warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, która uruchomiła w tym roku Akademię budowania zdrowia w korporacjach, a także psychologię sprzedaży.
Ten drugi kierunek we współpracy z Akademią firmy Atlas. Współautorem programu jest prezes Atlasu, a wykładowcami praktycy sprzedaży. Pierwszy kierunek skupia się głównie na pomocy pracownikom w utrzymaniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, co dotyczy głównie specjalistów, którzy dla firm są na wagę złota - czytamy w "Pulsie Biznesu". Również na krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej wiele kierunków powstaje lub jest modyfikowanych tak, by uwzględnić oczekiwania pracodawców. Tak jest choćby na Wydziale Wietnictwa Nafty i Gazu czy Górnictwa i Geoinżynierii. "Zdarza się, że zmieniamy program na niektórych kierunkach, dostosowując go do wymagań firmy, która potrzebuje dokształcić specjalistów w danej dziedzinie lub zatrudnić osoby z konkretnym wykształceniem" - mówi "Pulsowi Biznesu" Katarzyna Brzozowska z AGH.
REKLAMA