PKS: reaktywacja

Były wydawca chce wskrzesić znaną z PRL markę PKS - czytamy w "Pulsie Biznesu". Plan jest ambitny - 15 milionów pasażerów rocznie na krótkich i długich trasach.

2012-11-13, 08:55

PKS: reaktywacja
. Foto: fot. Zoobek/Wikimedia Commons/CC

Pieniędzy na realizację tego pomysłu chce poszukać na giełdzie. Gazeta wyjaśnia, że Mariusz Koper, były właściciel wydawnictwa, który obecnie kontroluje Polską Komunikację Samochodową próbuje skupować państwowe PKS - czyli Państwową Komunikację Samochodową. Mimo niewielkiej różnicy w nazwie, idea ma być ta sama - cały kraj objęty siecią połączeń autobusowych realizowanych przez tego samego przewoźnika - PKS. - Państwowe PKS mają ludzi połączenia i pasażerów. Jest z czego budować - tłumaczy w rozmowie z gazetą współpracownik inwestora, który chce zachować anonimowość.

- Przejęcie kilku PKS daje dostęp do dworców. To znacząca przewaga na długich trasach. Czynnikiem ryzyka jest kultura pracy PKS. Może się okazać, że nie będzie korespondowała z oczekiwaniami inwestora - zauważa doktor Michał Beim z Instytutu Sobieskiego. Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej