Chińskie marki rosną w siłę

Chińczycy przywiązują coraz większą wagę do marek i markowych produktów. w Państwie Środka opublikowano właśnie ranking 50 najmocniejszych krajowych firm.

2012-12-04, 08:33

Chińskie marki rosną w siłę
Lenovo. Foto: shop.lenovo.com

Posłuchaj

(IAR) Tomasz Sajewicz, Pekin
+
Dodaj do playlisty

Chińskim markom wciąż trudno konkurować z zachodnimi, które stały się popularne na całym świecie. Tegoroczny ranking 50 otwiera chiński gigant telekomunikacyjny - firma „ChinaMobile”. Na kolejnych trzech miejscach znalazły się potężne instytucje finansowe, w tym dwa banki, które od tego roku mają swe przedstawicielstwa także w Polsce - Industrial and Commercial Bank (ICBC) of China oraz Bank of China (BOC). Szacowana wartość marki China Mobile to ponad 53 miliardy dolarów.

W pierwszej pięćdziesiątce znalazły się też popularne chińskie wyszukiwarki internetowe, chińskie piwo oraz producent podawanej na oficjalnych przyjęciach wódki. Pośród marek rozpoznawalnych także na Zachodzie, na 23 miejscu sklasyfikowano chińskiego producenta sprzętu elektronicznego, firmę Lenovo. Autorzy raportu zwracają uwagę na ogromny potencjał handlu w Internecie. W 2010 roku Chińczycy kupili za pośrednictwem sieci towary i usługi za sumę 79 miliardów dolarów. To ponad 100 proc. więcej niż rok wcześniej.

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej