UOKiK: Samsung musi zapłacić 2 mln zł kary
Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej nt. cyfryzacji telewizji - podał w poniedziałek UOKiK.
2013-05-13, 11:46
Urząd nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 2 mln zł.
Jak poinformował UOKiK w komunikacie, postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu 2012 roku po zawiadomieniu resortu administracji i cyfryzacji. Według ministerstwa kampania reklamująca telewizory tego producenta odnosiła się do procesu wprowadzenia sygnału cyfrowego w naszym kraju. - Spółka w komercyjnym przekazie reklamującym telewizory zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji, przygotowaną przez MAC - dodał Urząd.
Według UOKiK reklamy Samsunga, naśladując rządową kampanię informacyjną, wprowadzały konsumentów w błąd. - Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla resortu cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji - wyjaśniono.
Urząd, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 2 mln 288 tys. zł. Na wysokość kary wpłynęło wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania oraz współpraca spółki w jego trakcie.
Od decyzji Urzędu Samsung może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
REKLAMA