Branża motoryzacyjna wciąż walczy z problemami. Kolejny miesiąc na minusie

2022-08-03, 10:29

Branża motoryzacyjna wciąż walczy z problemami. Kolejny miesiąc na minusie
Tylko trzy marki z pierwszej dziesiątki polskiego rynku zanotowały w tym roku wzrost liczby rejestracji.Foto: shutterstock/ Greentellect Studio

W lipcu 2022 r. - i w pierwszych siedmiu miesiącach roku - zarejestrowano mniej nowych samochodów osobowych niż przed rokiem. Lipiec jest już 13. miesiącem z rzędu ze spadkiem liczby rejestracji nowych aut - informuje środowy "Puls Biznesu".

Gazeta informuje, że w lipcu tego roku zarejestrowano w Polsce niewiele ponad 34,7 tys. nowych osobówek.

"To o ponad 12,3 proc. mniej niż w czerwcu oraz o blisko 11 proc. mniej niż w lipcu 2021 r. Od początku stycznia do końca lipca 2022 r. urzędy komunikacji wydały nieco ponad 247,1 tys. kompletów tablic rejestracyjnych do nowych aut, rok wcześniej było ich o 12,1 proc. więcej" - czytamy.

Ograniczona podaż aut

Według "PB" lipiec jest już 13. miesiącem z rzędu ze spadkiem liczby rejestracji nowych aut rdr.

"Na horyzoncie co prawda widać szansę na poprawę po stronie podaży, niestety towarzyszą jej obawy o popyt. Przyczyny kurczącej się liczby rejestracji są od wielu miesięcy te same. Główna to ograniczona podaż aut, będąca efektem problemów związanych z dostępnością niektórych komponentów, w tym mikroprocesorów. Ostatnio to również wysoki poziom inflacji ograniczający zasobność portfeli Polaków, rosnące stopy procentowe przekładające się na wysoki poziom rat leasingu, wynajmu czy kredytu, a także rosnące ceny" - wyjaśnia gazeta.



Siódmy miesiąc pod kreską

Dziennik dodaje, że tylko trzy marki z pierwszej dziesiątki polskiego rynku zanotowały w tym roku wzrost liczby rejestracji - największy, o blisko 11,4 proc. - Hyundai.

"Jak dotąd zarejestrowano u nas w tym roku ponad 20,6 tys. aut koreańskiej marki. Reszta czołówki kończy siódmy miesiąc pod kreską. Największy spadek zanotował wicelider polskiego rynku - Skoda. Polacy zarejestrowali niespełna 22 tys. samochodów tej marki, a to ponad 32 proc. mniej niż rok temu" - czytamy.

PR24.pl, PAP, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej