Bilety na pociąg w sklepach i na stacjach benzynowych. PKP Intercity wprowadza zmiany

2023-03-09, 10:00

Bilety na pociąg w sklepach i na stacjach benzynowych. PKP Intercity wprowadza zmiany
Od niedzieli 11 czerwca zmienia się rozkład jazdy PKP.Foto: Shutterstock/Konrad Krajewski

Zakup biletów PKP Intercity stanie się jeszcze prostszy – przewoźnik chce rozwinąć sieć sprzedaży o punkty stacjonarne. Bilety PKP Intercity będą do kupienia w stacjonarnych sklepach spożywczych, kioskach lub na stacjach benzynowych.

PKP Intercity rozwija model sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych i zachęca do współpracy firmy obsługujące stacjonarne punkty sprzedaży.

Chcąc nadal rozszerzać dostęp do swoich usług, PKP Intercity stawia na rozwój sprzedaży w trybie agencyjnym, prowadzonej przy zaangażowaniu doświadczonych podmiotów zewnętrznych.

Kto będzie mógł sprzedawać bilety PKP Intercity?

Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest między innymi do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe – czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych w postaci biletów na pociągi PKP Intercity oraz spełniających określone wymagania.

Formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych.

Nowe zasady sprzedaży biletów      

Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 roku. Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów, a to znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy.

To rozwinięcie projektu uruchomionego we wrześniu 2021 roku, kiedy PKP Intercity zwróciła się do firm obsługujących systemy sprzedażowe przez aplikację i/lub stronę internetową. W ubiegłym roku współpracę z PKP Intercity rozpoczęło trzech partnerów – bilety na połączenia przewoźnika dostępne są na internetowych platformach: mPay, e-podróżnik.pl oraz KOLEO.

Sukces zdalnej sprzedaży biletów

Sprzedaż biletów PKP Intercity w kanałach zdalnych okazała się hitem narodowego przewoźnika – z końcem lutego przekroczona została granica 1,8 miliona sprzedanych biletów w internetowych kanałach. Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity.

Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp.

W ostatnich miesiącach PKP Intercity udostępniło podróżnym nową, darmową aplikację PKP INTERCITY, dostępną w Google Play oraz App Store, która zastąpiła dotychczasową znaną pod nazwą IC Mobile Navigator. Dzięki tej aplikacji, dostępnej od końca 2022 roku, można kupić bilety przewoźnika już bez pośrednictwa innych platform sprzedażowych.

Ponadto spółka podpisała trzy umowy, dzięki którym już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku.

 

PR24/IAR/Aleksander Pszoniak/sw

 

Polecane

Wróć do strony głównej