Aplikacja do sprzedaży biletów PKP Intercity okazała się sukcesem. Przewoźnik planuje kolejne udogodnienia

PKP Intercity sprzedało 120 tys. biletów przez udostępnioną dwa miesiące temu aplikację, która nazywa się tak jak kolejowa firma. To dopiero początek nowych aplikacji mobilnych planowanych przez przewoźnika.

2023-03-05, 10:00

Aplikacja do sprzedaży biletów PKP Intercity okazała się sukcesem. Przewoźnik planuje kolejne udogodnienia
Na ostatnia turę zimowych ferii, PKP uruchomi wiele dodatkowych pociągów.Foto: PKP PLK/twitter

PKP Intercity zapowiada, że w niedalekiej przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach i umożliwi zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji.

W aktualnej wersji aplikacji, jak podaje PKP Intercity, można skorzystać z graficznej rezerwacji, gdzie możemy wybrać rodzaj wagonu, miejsce oraz sprawdzić kierunek jazdy pociągu.

Jak będzie dalej rozwijana aplikacja?

W aplikacji mobilnej już pojawiła się możliwość płacenia z użyciem Google Pay. Wcześniej pasażerowie mogli zapłacić kartą lub BLIK-iem.

Udostępniona na przełomie bieżącego i zeszłego roku nowa aplikacja PKP Intercity systematycznie ma zyskiwać nowe funkcjonalności i ulepszenia.

W kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia jak m.in. możliwość pobrania biletu w formacie pdf, udostępnienia go innej osobie, płatności za pomocą Apple Pay, sprzedaż biletów międzynarodowych czy możliwość dodania biletu do kalendarza.

4 kategorie kolejowych połączeń


PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe.

Jednak największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC. W 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.

REKLAMA

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.


PR24/PAP/sw


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej