Lodołamacze 2016: warto zatrudniać osoby niepełnosprawne
Warto zatrudniać osoby niepełnosprawne. Potwierdza to jedenasta edycja konkursu Lodołamacze dla pracodawców wrażliwych społecznie.
2016-04-05, 12:05
Posłuchaj
Tworząc coraz lepsze warunki pracy i prowadząc dojrzałą politykę personalną, stają się symbolem etyki w biznesie i otwarcia na potrzeby osób poszkodowanych przez los.
Jednocześnie pokazują, że człowiek niepełnosprawny może być doskonałym pracownikiem, zaangażowanym w budowanie sukcesu firmy.
Konkurs ma pokazać pozytywne przykłady pracodawców
Celem konkursu jest zaprezentowanie takich właśnie pracodawców, podkreśla Monika Tykarska, szefowa Fundacji Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych.
- Często pracodawców pokazuje się jako „tych złych”, bo to jest bardziej nośny temat. A my byśmy chcieli pokazać tych pracodawców, którzy robią coś więcej, niż tylko zatrudniają, czyli stwarzają taką atmosferę swoim pracownikom, żeby im codziennie chciało się przyjść do pracy. I taką atmosferę, żeby osobom z niepełnosprawnością chciało się pracować, chciało się tam być na co dzień, mimo że ich ograniczenia są często większe niż u osób sprawnych – mówi gość radiowej Jedynki.
REKLAMA
Coraz większe zainteresowanie firm
Pracodawca zainteresowany konkursem powinien zgłosić swój udział, wysyłając wypełniony formularz.
- Na naszej stronie lodolamacze.info.pl oraz na stronie Polskiej Organizacji Pracodawców Osób Niepełnosprawnych są formularze, które można pobrać, wysłać w formie elektronicznej czy papierowej. Później zbierają się kapituły, najpierw jest konkurs regionalny, czyli w 9 województwach, tam gdzie POPON ma oddziały, odbywają się wybory tych najlepszych pracodawców. A później ci zwycięzcy etapów regionalnych przechodzą do etapu głównego i we wrześniu kapituła wybiera najlepszych z najlepszych – mówi Monika Tykarska.
Pracodawcy mogą się zgłaszać do udziału w konkursie Lodołamacze do trzydziestego lipca. Bierze w nim udział coraz więcej firm. W zeszłym roku było ich czterysta czternaście.
Kamil Piechowski, awi
REKLAMA
REKLAMA