System płatności mobilnych BLIK: coraz więcej użytkowników i nowe funkcjonalności
Po pół roku od uruchomienia za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK dokonano już ponad milion transakcji. Najnowsze dane operatora systemu, czyli Polskiego Standardu Płatności, o liczbie użytkowników i liczbie przeprowadzonych transakcji pokazują, że BLIK szybko się rozwija i zwiększa swój zasięg.
2015-10-01, 12:22
Posłuchaj
Jak mówi prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności Grzegorz Długosz, płatności w tym systemie przyjmuje już ok. 125 tys. sklepów w całej Polsce. Transakcje BLIK można również realizować w bankomatach.
- Jest to bardzo wygodna usługa, gdzie wystarczy wybrać na bankomacie opcję: wypłata bez karty i wpisać sześciocyfrowy kod, potwierdzić tę transakcję przyciskiem OK na swoim telefonie komórkowym i bez żadnego problemu wypłacić gotówkę – wyjaśnia Grzegorz Długosz. – Do systemu przystosowana jest większość bankomatów. Mamy już ponad 12 tys. bankomatów w Polsce – dodaje.
Nowa możliwość: kupno biletów
Użytkownicy systemu BLIK będą mieli też nową możliwość: będzie można kupić bilety komunikacji miejskiej.
- W odróżnieniu od innych systemów płatności bezgotówkowych opiera się to u nas na jawnych kodach, niepotrzebne są skomplikowane urządzenia szyfrujące, kryptograficzne, które są w terminalach POS (instalowanych w punktach handlowo-usługowych – przyp. red.). Dosyć łatwo jest przystosować takie urządzania jak biletomaty, czy maszyny, w których można kupić słodycze i napoje, do płatności kodami BLIK. Mamy więc nadzieję, że jeszcze w tym roku, w dużych miastach w Polsce, będzie można kupić bilety w biletomatach, korzystając z systemu BLIK – mówi Grzegorz Długosz.
REKLAMA
Korzystanie z systemu nie jest skomplikowane
Aby korzystać z BLIK, należy zainstalować na smartfonie bezpłatną aplikację jednego z banków uczestniczących w systemie, przystąpienie do którego może każda instytucja w Polsce, zaznacza gość radiowej Jedynki.
Od kilku dni w systemie BLIK można przelewać też pieniądze z komórki na komórkę, bez znajomości numeru konta odbiorcy. Wystarczy znać jego numer telefonu. System jest bezpłatny, polski i unikatowy na skalę światową.
Aleksandra Tycner, awi
REKLAMA