Ubezpieczyciel nie „wciśnie” już polisolokat: oferta będzie dopasowana potrzeb klienta

Za dwa tygodnie będzie już obowiązywało nowe unijne prawo, które nakazuje pośrednikom ubezpieczeniowym pod groźbą kary, dopasowanie oferty do potrzeb konkretnego klienta.

2018-09-18, 20:15

Ubezpieczyciel nie „wciśnie” już polisolokat: oferta będzie dopasowana potrzeb klienta
Za ubezpieczenie OC mieszkańcy Gdańska płacili aż o 199 zł więcej niż mieszkańcy Opola.Foto: Shutterstock, Freedom

Posłuchaj

O konieczności dopasowania polisy do potrzeb i możliwości klienta, które nakazuje unijna dyrektywa, o tym w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki./Marcin Jagiełowicz, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.,
+
Dodaj do playlisty

− To ma być przełom na rynku polis. Unijna dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń - w skrócie IDD - oznacza, że agent ubezpieczeniowy ma zrobić wszystko by dopasować ofertę do klienta - mówi Marcin Tarczyński z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Oferta dopasowana do potrzeb klienta
I wyjaśnia, że agent stanie się niejako przewodnikiem klienta, musi przygotować dla niego najlepszy produkt, dostosowany do jego potrzeb.

− A gdy w ofercie nie ma takiego produktu, to musi mu o tym powiedzieć, mówi Tarczyński.
− Nie będzie więc mowy o proponowaniu klientowi zbędnych elementów ubezpieczenia, wyjaśnia.

Taniej może nie będzie, ale może bezpieczniej
 
Zdaniem analityków PwC transparentność oferty może oznaczać tańsze polisy. Nie zgadza się z tym Marcin Kawiński, ale dodaje, że nowe prawo uchroni klientów przed ubezpieczeniowymi naciągaczami.

 I daje przykład, że jeśli np. klient wybiera się do USA, to oferowane mu ubezpieczenie musi zawierać wyższy limit kosztów ubezpieczenia, niż gdyby jechał do europejskiego kraju.

Unijna dyrektywa wejdzie w życie 1 października, czyli pół roku później niż pierwotnie planowano.

Marcin Jagiełowicz, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej