Wypłacali niepełne AC, dostali karę

Generali zostało ukarane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za nieuczciwe naliczanie odszkodowań AC.

2011-01-20, 08:37

Wypłacali niepełne AC, dostali karę
. Foto: fot. SXC

Posłuchaj

Agnieszka Majchrzak (UOKiK) objaśnia przewinienie firmy Generali
+
Dodaj do playlisty

UOKIK nałożył na firmę ubezpieczeniową Generali karę w wysokości ponad 600 tysięcy złotych.  Dostał karę za naruszanie interesów konsumentów, którzy wykupili w firmie ubezpieczenie autocasco.

Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu tłumaczy, że na usługach Generali tracili ci klienci, którzy decydowali się na wycenę szkody przez ekspertów tej firmy. Te osoby otrzymywały odszkodowanie pomniejszone o podatek VAT.

W rezultacie zdarzało się, że wypłacone pieniądze nie wystarczały na pokrycie szkód. Lepiej finansowo wychodziły te osoby, które zwracały się do firmy o zwrot kosztów na podstawie faktur dokonanej już naprawy. Ci klienci dostawali odszkodowanie zawierające podatek VAT.

Zgodnie z prawem, na przedsiębiorcę, który narusza interesy konsumentów UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 procent ubiegłorocznego przychodu firmy.

IAR/tk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej