Co dzisiaj oznacza rewolucja cyfrowa?

PwC przejmuje Grupę Outbox, lidera na europejskim rynku innowacyjnych rozwiązań. Krok ten wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2016-01-20, 16:27

Co dzisiaj oznacza rewolucja cyfrowa?
Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox.Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

Czym obecnie jest rewolucja cyfrowa - tak dla firm jak i ich klientów, mówią": Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox oraz Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego firmy PwC./Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

̶  Obecnie prawie wszystkie informacje są digitalizowane i udostępniane w świecie cyfrowym. Dzięki temu jesteśmy w stanie coraz lepiej analizować docierające do nas informacje, a to pozwala na podejmowanie lepszych decyzji gospodarczych, ale także na dialog pomiędzy dostawcą a każdym odbiorcą – przekonuje Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego firmy PwC.

̶  Rewolucja cyfrowa dzieje się w rzeczywistości a świadczy o tym cały rynek social media, komunikacja z klientem i otwartość firm. Dzisiaj firmy w zasadzie cieszą się jeśli ktoś napisze na ich profilu, że coś jest nie tak – to pokazuje otwartość firmy na dialog - przekonuje Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox.

̶  Dzisiaj już nie tylko będziemy mogli doradzać klientom jak wykorzystywać świat cyfrowy, ale będziemy mogli także dostarczać metodologię wraz z narzędziami technologicznymi oraz implementować nowe pomysły w jaki sposób dotrzeć do klienta, jak rozmawiać z nim, jak analizować dane wokół klienta i gospodarki. Dziś ważne jest budowanie rzeczywistej relacji z klientem w świecie cyfrowym – dodaje Łuba.

W Polsce rewolucja cyfrowa prezentuje się coraz lepiej. – Jeszcze dwa lata temu, do tak zwanej chmury, wiele osób podchodziło sceptycznie. Dziś się już to zmieniło. Teraz projekty informatyczne bez chmury w zasadzie nie są realizowane. Zmienia się również podejście wielu instytucji tj. GIODO czy KNF, do nowych rozwiązań– przekonuje Marcin Ciesielski.

REKLAMA

Na całym świecie gospodarka zmienia się. Inwestorzy coraz chętniej przechodzą ze swoim kapitałem do firm, które zarządzają informacją a nie do tych, które mają ogromne środki trwałe. Nie wiemy do końca i nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co się będzie działo za 5-7 lat. ̶ Dlatego firmy, które zarządzają informacją mają większą szansę adaptowania się do zmian – podkreśla Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego firmy PwC.

Grupa Outbox jest polską firmą działającą na rynku od 2005 r. Obecnie obsługuje klientów z Europy Zachodniej i Europy Środkowo-Wschodniej, zapewniając im doradztwo oraz usługi wdrożeniowe z obszaru innowacyjnych technologii IT. Są to rozwiązania tj. CRM i Customer Experience, umożliwiające efektywne zarządzanie procesami biznesowymi oraz kontaktami z otoczeniem biznesowym. Outbox specjalizuje się w działaniach typu marketing automation, e-commerce, technologie mobilne oraz transformacja cyfrowa wykorzystująca chmurę IT.

Dla Grupy Outbox pracuje 270 pracowników w biurach w Warszawie, Düsseldorfie, Pradze i Londynie. Dzięki szerokiemu zakresowi usług technologicznych i prowadzonej ekspansji zagranicznej, firma w 2015 r. miała ponad 13 mln euro przychodu, co oznacza wzrost o 58 proc. r/r., podaje PwC.

Dominik Olędzki

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej