Smart Pricing zrewolucjonizuje sprzedaż internetową?

Firmy biją się o zainteresowanie klienta, a jak wiadomo, klient najczęściej kieruje się ceną. Dlatego też monitorowanie cen konkurencji staje się dla producentów i sklepów internetowych coraz ważniejszym elementem działalności. Tym bardziej, że sklepów, zwłaszcza internetowych, cały czas przybywa.

2016-07-21, 18:07

Smart Pricing zrewolucjonizuje sprzedaż internetową?
Jakub Kot, dyrektor generalny firmy Dealavo . Foto: Polskie Radio

Posłuchaj

Na czym polega Smart Pricing, wyjaśnia portalowi gospodarka.polskieradio.pl: Jakub Kot, dyrektor generalny firmy Dealavo (Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Z pomocą przychodzą technologie.

- Technologia Smart Pricing polega na tym, że budujemy strategię cenową w oparciu o rzetelne dane z rynku, które mogą pochodzić np. z internetu lub narzędzi monitorujących rynek - mówi Jakub Kot, dyrektor generalny firmy Dealavo. - Z badań wynika, że jednym z głównych czynników zakupowych jest cena, więc budowanie polityki cenowej w oparciu o faktyczne działania konkurencji i analizę tego, na co sobie możemy pozwolić, jest tak bardzo ważne.



Specjalny algorytm pomaga porównać produkty konkurencji

Konsumenci korzystają z porównywarek cenowych. Natomiast firmy potrzebują informacji o wszystkich produktach konkurencji, nie tylko tych, które można znaleźć w porównywarkach. Co więcej, nie mogą tracić czasu na zbieranie tych danych.

REKLAMA

- Z punktu widzenia sklepu internetowego czy producenta, który sprzedaje kilkanaście tysięcy produktów, przeglądanie wszystkich tych produktów w porównywarce cenowej czy na stronach konkurencji jest bardzo czasochłonne - mówi Jakub Kot. Dzięki zastosowaniu algorytmu umożliwiającego automatyczne odnalezienie i dopasowanie podobnych produktów w różnych firmach, można w łatwy i szybki sposób te dane zestawić i dostosować swoje ceny do cen konkurencji.

Jak podkreśla ekspert,  rynek w coraz większym stopniu zmierza w kierunku automatyzacji i stosowania inteligentnych algorytmów, które są w stanie ułatwić pracę firmom.

Karolina Mózgowiec

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej