"W trudnych czasach pomogła przetrwać wielu producentom". PKN Orlen podsumowuje akcję #WspieramyPolskę
Obecnie 85 proc. produktów dostępnych na stacjach paliwowych sieci Orlen zostało wytworzonych w Polsce. Współpraca z koncernem umożliwiła przetrwanie w trudnych czasach wielu polskim producentom – podkreśla PKN Orlen, podsumowując swą wakacyjną akcję #WspieramyPolskę.
2020-08-25, 09:17
W ramach inicjatywy promującej postawy patriotyzmu gospodarczego biało-czerwona, 21-metrowa ciężarówka od czerwca dotarła do 14 województw, w tym 50 miejscowości, przejeżdżając 5,5 tys. km i spędzając w trasie ponad tysiąc godzin - w akcji #WspieramyPolskę wzięło udział niemal 20 tys. osób, a jedną z dodatkowych atrakcji były spotkania z mistrzami Grupy Sportowej Orlen i możliwość spróbowania swoich sił w symulatorze Formuły 1.
Powiązany Artykuł
"Umożliwi transformację energetyczną w Polsce". Daniel Obajtek o fuzji Orlenu z Lotosem
Polskie produkty cieszą się dużą popularnością
Podsumowując inicjatywę, PKN Orlen podał, iż obecnie 85 proc. produktów dostępnych na stacjach paliw jego krajowej sieci, która liczy niemal 1800 placówek, zostało wytworzonych w Polsce.
"Współpraca z koncernem umożliwiła przetrwanie w trudnych czasach wielu polskim producentom" - podkreśliła spółka. Według płockiego koncernu polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą, na przykład na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc.
– Patriotyzm gospodarczy odgrywa istotną rolę, dlatego w PKN Orlen mamy świadomość, że podejmowane przez nas decyzje biznesowe mają olbrzymi wpływ na nasze otoczenie, a w dobie pandemii pomogły wręcz przetrwać wielu polskim producentom i uratować miejsca pracy. Współpracujemy z ponad 170 polskimi producentami i zależy nam, by ich liczba wciąż rosła. Co ważne, biznesowo na tej współpracy korzystają obie strony. Takie podejście promujemy wśród naszych partnerów i konsumentów – mówi prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
REKLAMA
Polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne
Jak poinformował płocki koncern, powołując się na badania przeprowadzone przez Instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN Orlen powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów.
Powiązany Artykuł
Przejęcie Lotosu przez PKN Orlen. KE daje zgodę, ale stawia warunki
"Prawie 90 proc. Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne" – zaznacza spółka.
PKN Orlen zwrócił także uwagę, że w jego wakacyjną akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z tym koncernem sportowcy – Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, spotkać można było kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej Orlen, m.in. pilotów Orlen Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/PAP/DoS
REKLAMA