Południowa obwodnica Warszawy gotowa do połowy 2020 r. Będzie kosztować 6,5 mld zł

Południowa obwodnica Warszawy od węzła "Puławska" do węzła "Lubelska” będzie oddana do połowy 2020 roku, w rocznicę Bitwy Warszawskiej - zapowiedział w środę minister budownictwa i infrastruktury Andrzej Adamczyk.

2017-06-21, 16:28

Południowa obwodnica Warszawy gotowa do połowy 2020 r. Będzie kosztować 6,5 mld zł
Południowa obwodnica Warszawy.Foto: Wikimmedia Commons WarszawaDocelowyUkladDrog.svg: *Warszawa_outline_with_districts_v2.svg: Marcin Floryan

Posłuchaj

Od symbolicznego wbicia pierwszego pala rozpoczęła się budowa południowej obwodnicy Warszawy - relacja Aleksandra Pszoniaka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Wiceminister w MIB Jerzy Szmit dodał w trakcie oficjalnego otwarcia budowy południowej obwodnicy Warszawy, że "koszt robót i wykupu gruntów zamknie się w ok. 6,5 mld zł". Dyrektor generalny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk dodał, że "koszty samych robót to 2,5 mld złotych".

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. oraz turecka firma Gulermak. W środę firmy te oficjalnie rozpoczęły prace przy budowie 18,5-kilometrowego odcinka południowej obwodnicy Warszawy, od tzw. odcinka "B", czyli mostu przez Wisłę.

- Budowa przeprawy na Wiśle przyczyni się do połączenia zachodniej granicy Polski, dzięki autostradzie A2, ze wschodnią, poprzez drogę S17. Cieszę się, że rozpoczyna się budowa inwestycji ważnej, zarówno dla mieszkańców Warszawy, jak i dla wszystkich Polaków – powiedział Adamczyk. Dodał, że "obwodnica przyczyni się także do wyprowadzenia ruchu samochodowego ze stolicy".

Zakres prac

Jak poinformowało biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa "wojewoda mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu S2 Puławska-Lubelska", czyli na tzw. odcinek "B".

Zakres prac w ramach ZRID dla tego odcinka obejmuje "budowę mostu o długości 1,5 km i szerokości 42 m (dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni, 2 jezdnie po 4 pasy ruchu) oraz dwóch pochylni, zapewniających komunikację między ścieżką rowerową, zlokalizowaną na Wale Zawadowskim, a ścieżką rowerową na moście; budowę/przebudowę infrastruktury podziemnej; budowę urządzeń ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego" - informuje MIB.

Wojewoda mazowiecki prowadzi postępowania zmierzające do wydania ZRID dla pozostałych odcinków POW - tzw. "A" oraz "C".

IAR/PAP, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej