Prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet

W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej, co stanowiło ponad 5 proc. ogólnej liczby przejazdów - poinformował w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.

2017-07-24, 13:40

Prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet
Od początku roku do końca listopada br. 62 mln pasażerów skorzystało z usług PKP Intercity.Foto: PKP, materiały prasowe

Posłuchaj

Grzegorz Malczewski, kierownik pociągu PKP Intercity o zakupie biletu przez internet (IAR)
+
Dodaj do playlisty

W przypadku spółki PKP Intercity blisko co trzeci sprzedany bilet pochodzi z internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 proc. podróżnych.

Według UTK 16 proc. stanowią pasażerowie kupujący bilet w pociągu u konduktora. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie (np. na mniejszych stacjach i przystankach kolejowych) konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.

Popularne są też automaty do sprzedaży biletów

Jak informuje UTK, popularne są też automaty do sprzedaży biletów. W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach bilet kupiło 6 proc. podróżnych. Najmniejszą popularnością cieszą się automaty w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli ok. 0,4 proc.


. 

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej